عضو شورای شهر تهران: سو استفاده‌ جنسی از اغلب کودکان زباله‌گرد

زیتون– الهام فخاری٬ عضو شورای شهر تهران خبر داد که «سو استفاده جنسی» معضل اصلی کودکان زباله گرد در تهران است.
فخاری به ایلنا گفت: «اغلب این کودکان بیماری دارند، اما مسئله بیماری نسبت به سایر مشکلات این کودکان در اولویت نیست، چرا که از اغلب این کودکان سو استفاده‌های جنسی می‌شود.»
این عضو شورای شهر تهران در عین حال تاکید کرد که از نظر او باید بین کودکانی که درگیر «پروژه های باندی، مافیایی و گروه های تکدی گری» می شوند و آن دسته از کودکانی که زباله گردانی می کنند تفکیک قائل شد.
سوسن مازیارفر، نماینده سازمان خیریه جمعیت امام علی نیز پیش از این «ایدز، هپاتیت، حصبه، انگل روده اى، اسهال خونى، زانو و کمر درد» را از جمله بیماری های کودکان زباله گرد بر شمرده بود. به گفته مازیار فر هیچ نهاد ناظر و مسئولی وجود ندارد و معمولا ان جی او ها اجازه پیدا نمی‌کنند به این کودکان سر بزنند و «مواردی داشتیم که چند نفر از همکاران ما مورد ضرب و شتم ماموران شهرداری قرار گرفتند.»
در همین رابطه فخاری گفت که مشغول بررسی در رابطه با خوابگاه‌هایی هستند که برای کودکان کار از طرف پیمانکاران در نظر گرفته شده‌است، باید مشخص شود که این خوابگاه‌ها توسط پیمانکاران در اختیار این کودکان قرار گرفته است یا خیر. به گفته او گزارش‌های ضد و نقیضی در این خصوص وجود دارد به طور مثال برخی می‌گویند، این خوابگاه‌ها یا با همکاری شهرداری پیشین در اختیار این پیمانکاران قرار داده شده و یا اینکه به پیمانکار مکانی تحویل داده شده، اما آنها در حال حاضر آنجا را تبدیل به خوابگاه کرده‌اند.
فخاری تاکید کرد که باید در رابطه با کودکی که درگیر پروژه‌های باندی، مافیایی و گروه‌های تکدی‌گری می‌شود و از طرفی کودکی که زباله‌گردی می‌کند، تفکیک صورت گیرد و نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام کرد. این کودکان بدترین نوع زندگی را تجربه می‌کنند، آن هم با کمترین حق بهره‌برداری حقوق اجتماعی و شهری؛ بنابراین باید در جلسات مختلف و با بررسی‌های دقیق مشکل آنها را حل کرد.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »