کابینه دوازدهم تکمیل شد

زیتون– با رای امروز نمایندگان مجلس٬ کابینه دوزادهم تکمیل شد.
در جلسه علنی روز یکشنبه هفتم آبان، رضا اردکانیان و منصور غلامی، گزینه‌های پیشنهادی حسن روحانی برای وزارتخانه‌های نیرو و علوم به کابینه دولت پیوستند.
منصور غلامی با ۱۸۰ رای موافق، ۸۲ رای مخالف و ۱۴ رای ممتنع به عنوان وزیر پیشنهادی علوم از مجلس رای اعتماد گرفت.
نمایندگان مجلس همچنین با ۲۲۵ رای موافق، ۳۸ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع به رضا اردکانیان، وزیر پیشنهادی نیرو، رای اعتماد دادند.
درحالی که دو فراکسیون اصولگرا در مجلس از منصور غلامی، گزینه پیشنهادی برای وزارت علوم، حمایت کرده بودند، فراکسیون اصلاح طلبان،‌ موسوم به فراکسیون امید، درباره آقای غلامی اعلام نظر نکرده بود.
حسن روحانی منصور غلامی وزیر پیشنهادی علوم و رضا اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو را هفته پیش به مجلس معرفی کرد.
در میان دو وزیر پیشنهادی، انتخاب منصور غلامی بیشتر باعث بحث و انتقاد شده است. شماری از دانشجویان دانشگاه‌ها در ایران با وزارت منصور غلامی مخالفت کرده و او را به داشتن نگاه امنیتی به فعالیت دانشجویان متهم کرده بودند.
دانشگاهیان طی هفته گذشته بارها از نمایندگان فراکسیون امید خواسته بودند تا به منصور غلامی برای هدایت وزارت آموزش عالی اعتماد نشود. با این حال در نهایت فراکسیون امید در این مورد به جمع بندی نرسید و نمایندگان این فراکسیون نه به صورت ساختاری که با تصمیم فردی رای دادند.
در این میان افرادی همچون احمد مازنی رسما اعلام کردند که به غلامی رای نخواهند داد: «#رییس_جمهور به وعده ها بی توجه است گزینه معرفی شده برای وزارت علوم در تضاد با مطالبات دانشجویان است به آقای #غلامی رای مخالف می دهم»
در حالی که دیگر نمایندگان این فراکسیون مانند محمود صادقی به گزینه پیشنهادی رییس جمهوری اعتماد کردند: «درشرایطی که #دانشجویان_عزیز #کمپین_نه_به_غلامی راه انداخته اند، نه گفتن خیلی آسان شده; اما من نتوانستم وجدانم را برای نه گفتن قانع کنم.»
به گفته فاطمه ذوالقدر، عضو فراکسیون امید، تنها ۹ تن از نمایندگان عضو این فراکسیون به آقای غلامی رای مثبت داده‌اند.

 

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »