پاسارگاد حصر شد

زیتون– نیروی انتظامی به منظور جلوگیری از برگزاری مراسم «روز کوروش» اطراف آرامگاه منسوب به او در پاسارگاد را با فنس بست. پیش از این نیز اخباری مبنی بر مسدود شدن مسیرهای منتهی به پاسارگاد منتشر شده بود.
به گفته منابع محلی تنها روستاییانی که در اطراف پاسارگاد زندگی می‌کنند،با مجوز مخصوص امکان عبور و مرور دارند.
مراسم بزرگداشت «روز کوروش» از یک دهه پیش با چند ده تن در پاسارگاد و در اعتراض به طرح احداث سد سیوند آغاز شد، رفته رفته به یک گردهمایی سالانه تبدیل شده است.
هفتم آبانماه که در ایران به طور غیررسمی «روز کوروش بزرگ» نامیده می‌شود، اینک به مراسمی برای همبستگی و بیان خواسته‌های ملی و آزادیخواهانه گروه‌هایی از ایرانیان مبدل شده است.
سال گذشته هزاران تن برای «بزرگ‌داشت کوروش کبیر» به پاسارگاد، مقبره این پادشاه سلسله هخامنشی رفتند.
از حضور مردم در این مراسم عکس و فیلم‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که حکایت از ترافیک در مسیرهای منتهی به پاسارگاد داشت. در فضای اطراف محل دفن کوروش حاضران شعارهایی چون «کوروش پدر ماست، ایران وطن ماست»، «پهلوی، پهلوی»، «آزادی اندیشه با ریش و پشم نمی‌شه» سر دادند. عده‌ای از افرادی که سال گذشته برای بزرگذاشت این روز به پاسارگاد رفته بودند٬‌، بازداشت و محکوم به زندان شدند.
امسال اما مسئولین امنیتی یک قدم جلوتر برداشتند و تمام تلاش خود را معطوف به عدم برگزاری این مراسم کردند.
جمعه گذشته امامان جمعه استان فارس نیز به شدت به برگزاری مراسم بزرگداشت این پادشاه هخامنشی واکنش نشان دادند. به گفته امامان جمعه این استان، اسرائیل و آمریکا، «حامی» برگزاری این مراسم هستند.
برای برخی از شهروندان نیز پیامکی با این مضمون که شرکت در مراسم روز کوروش به استناد ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی جرم است، فرستاده شده‌است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »