پیام همسر محمود صالحی خطاب به مردم: صدای اعتراض ما باشید

زیتون– همسر محمود صالحی٬ فعال کارگری زندانی٬ در پیامی خطاب به مردم خواست تا «شما هم به نوبه خود صدای اعتراض ما به زندانی شدن محمود و سایر کارگران زندانی باشید.»
محمود صالحی روز شنبه پس از دیالیز کلیه‌هایش در بیمارستان «امام خمینی» سقز به دست ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و زندانی شد.
این فعال کارگری٬ کارگر نانوا و از بنیانگذاران «کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل‌های کارگری» ساکن شهر سقز در استان کردستان است که بارها به دلیل اعتراضات کارگری و تلاش برای سازماندهی کارگران بازداشت و زندانی شده است. او روز هشتم اردیبهشت ۱۳۹۴ و قبل از روز جهانی کارگر (یازده اردیبهشت) توسط نیروهای وزارت اطلاعات شهر سنندج بازداشت شد و پس از یک ماه با حاد شدن وضعیت کلیه‌هایش با قرار کفالت آزاد شد و به بیمارستان انتقال یافت.
شعبه اول دادگاه انقلاب شهر سنندج به ریاست قاضی سعیدی در بیست و پنجم شهریور ۱۳۹۴ محمود صالحی را به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «تشکیل جمعیت معارض» در مرحله بدوی به ۹ سال زندان محکوم کرد. این حکم در دادگاه تجدید نظر به یک سال کاهش یافت و همان روز ابلاغ و اجرا شد. با این حال او که از فعالان شناخته شده کارگری در ایران است، در شرایطی زندانی شده است که کلیه‌های او باید هفته‌ای دو بار دیالیز شوند و آخرین بار وس از پایان جلسه دیالیز بازداشت و به زندان منتقل شد.
نجیبه صالحی همچنین خواستار آن شد که «صدای اعتراض ما را به گوش کارگران،اتحادیه های کارگری و سایر انسانهای آزادیخواهی که هدف آنان نیز ایجاد یک دنیای بدون ستم و زندان است، برسانید و خواهان آزادی محمود و دیگر کارگران زندانی شوید.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »