ایران: سعد حریری در زمین بدخواهان بازی می‌کند

سعد حریری ضمن انتقاد از ایران استعفا داد

زیتون– سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان، ضمن انتقاد از «دخالت» ایران و حزب‌الله لبنان در امور اعراب از سمت خود استعفا و اعلام کرد که جانش در «خطر» است.
او که امروز بدون مقدمه در تلویزیون لبنان اعلام استعفا کرد، مدعی شده است که شرایط در حال حاضر در لبنان، مشابه شرایط قبل از ترور پدرش، رفیق حریری، نخست‌وزیر پیشین این کشور است و وی احساس می‌کند که برای قتل وی نیز برنامه‌ریزی شده‌است.
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به استعفای نخست‌وزیر لبنان و بیان مطالب «ضد ایرانی» در متن استعفانامه وی گفت: «استعفای ناگهانی آقای سعد حریری و بیان آن در کشوری دیگر نه تنها مایه تاسف و شگفتی است؛ بلکه نشاندهنده بازی ایشان در زمینی است که بدخواهان منطقه طراحی کرده و برنده این میدان نه کشورهای عربی و اسلامی بلکه رژیم صهیونیستی است که حیات خود را در تنش «در» و «میان» کشورهای مسلمان منطقه تعریف کرده است.»
سعد حریری در بیانیه‌ای که برای اعلام استعفای خود قرائت کرد، ایران را به «دخالت» در امور کشورهای عربی متهم کرده و افزوده که تهران در این زمینه «شکست» خواهد خورد.
سعد حریری با ذکر این‌که ایران لبنان را «گروگان گرفته است» گفت: «دود شرارتی که ایران در منطقه گسترش می‌دهد به چشم خودش خواهد رفت.»
نخست‌وزیر مستعفی لبنان همچنین با اشاره به سیاست‌های جمهوری اسلامی در منطقه گفت که مردم لبنان همچون گذشته، بار دیگر به پا خواهند خاست و دست‌هایی را که «موذیانه» دراز شده‌اند، «قطع» خواهند کرد.
کاخ ریاست‌جمهوری لبنان نیز ساعتی پیش اعلام کرد که منتظر بازگشت «سعد الحریری» هستند تا علت این استعفا مشخص شود.
به گزارش ایلنا به نقل از المنار، دفتر رسانه‌ای ریاست‌جمهوری لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد، سعد الحریری طی تماسی تلفنی با ژنرال «میشل عون» رییس‌جمهوری این کشور، وی را در جریان استعفای دولت خود قرار دارد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

ایران: سعد حریری در زمین بدخواهان بازی می‌کند

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »