عضو علی‌البدل شورای شهر یزد از پشت پرده تلاش‌ها برای حذف سپنتا نیکنام خبرداد

زیتون– سعیده غالبی٬ عضو علی البدل شورای شهر یزد٬ در گفت‌وگو با آرمان خبر از پشت پرده تلاش‌ها برای حذف سپنتا نیکنام داد.
او که دوازدهمین فرد از لیست منتخبین مردم شهر یزد برای ورود به شورای این شهر است می‌گوید بعد از انتخابات عده‌ای از طریق پیامک به او پیشنهاد دادند از عضو زرتشتی شورای شهر یزد شکایت کند چون به عقیده آنان حضور این شخص در شورا شرعی نبوده است.
سپنتا نیکنام با ۲۲ هزار رای به عنوان نفر هفتم شورای شهر یزد انتخاب شد. با این وجود عضویتش در این شورا با شکایت علی اصغر باقری، نامزد اصولگرا و شکست‌خورده انتخابات به دلیل زرتشتی بودن او، از سوی شعبه ۴۳ دیوان عدالت اداری معلق شد.
این دستور در شرایطی صادر شده است که او در سال ۱۳۹۲ در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر یزد عضویت داشت.
به گفته سعیده غالبی ۱۰ یا ۱۵ روز بعد از انتخابات برخی از کسانی که با افراطیون در تماسند به او پیشنهاد دادند از سپنتا نیکنام شکایت کند. غالبی ادامه داد: «حتی یکی از دوستان اصولگرا با من تماس گرفت و گفت ما می‌خواهیم دسته جمعی شکایت کنیم و درخواست ابطال انتخابات را بدهیم و از من خواست چون ذی نفع هستم با آنان همراه شوم که من رد کردم.»
محمد یزدی٬ عضو شورای نگهبان٬ دوم آبان‌ ماه خبر داده بود که اعضای فقیه شورای نگهبان به اتفاق رای بر اشکال شرعی فعالیت منتخب زرتشتی شورای شهر یزد دادند.
او همچنین تاکید کرد که اگر جایی اکثریت قریب به اتفاق‌شان مسلمان باشند، غیر مسلمان نمی‌تواند برای آنها تصمیم بگیرد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »