پلیس راه کرمانشاه: تردد ماشین‌های شخصی ممنوع است

به کرمانشاه نیایید

زیتون– پلیس راه کرمانشاه اعلام کرد: «تردد خودروهای باربری به سمت مرز پرویز خان و نیز خودروهای شخصی که بدون هدف و صرف بازدید به مناطق زلزله زده آمده‌اند، ممنوع است.»

پس از زلزله کرمانشاه٬ مردم تحت تاثیر شبکه‌های مجازی به صورت شخصی به جمع‌آوری کمک برای زلزله‌زدگان پرداختند.
این درحالی بود که نهادهای مدنی همچون هلال احمر و جمعیت امام علی به صورت سازمان‌یافته در حال جمع‌آوری و ارسال این کمک‌ها بودند .
تصاویر هوایی از ترافیک شدید در جاده کرمانشاه به سرپل ذهاب نشان دهنده میزان هجوم مردم به مناطق زلزله زده است.
به گفته پلیس راه کرمانشاه اعلام محدودیت‌های جدید «جهت روان شدن ترافیک در این محورها است».
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه٬ رضا محمودیان نیز در گفت‌وگو با ایسنا از مردم خواست تا شخصا به مناطق زلزله زده مراجعه نکنند.
به گفته او ارسال کمک‌ها با خودروهای شخصی به مناطق زلزله زده موجب شده ترافیک نیمه سنگینی را در محور اسلام آبادغرب-سرپل ذهاب شده است.
او همچنین خبر داد که این ترافیک حادثه آفرین نیز شده و دو هموطن تبریزی فداکار که برای آوردن محموله‌ کمک‌های مردمی به کرمانشاه آمده بودند در تصادف جان خود را از دست دادند.
به گفته محمودیان علاوه بر این حوادث، وجود ترافیک در این محور کار امدادرسانی را با مشکل مواجه کرده است و علاوه بر اینها توزیع اقلام کمکی توسط خود مردم موجب بی‌نظمی شده و برخی افراد مقدار زیادی اقلام کمکی دریافت کرده و برخی هنوز گرسنه هستند و کمک‌ها دستشان نرسیده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در همین راستا از مردم خواست از آوردن محموله‌های خوراکی خود به مناطق زلزله زده خودداری کرده و آنها را به نیروهای هلال احمر مستقر در سایر شهرها تحویل دهند.
جمعیت هلال احمر کشور با انتشار پستی در حساب توییتر خود اعلام کرد، که بعضی افراد با آوردن سگ‌های شخصی خود به محل زلزله، امید این را دارند که بتوانند به عنوان سگ زنده‌یاب از آنان استفاده کنند و در روند امدادرسانی کمک کنند.
صفحه توئیتر هلال احمر نوشت: «برخی افراد با آوردن سگ‌های خانگی به محل #زلزله‌کرمانشاه و به‌خیال کمک در امدادرسانی، دست‌وپاگیر هلال‌احمر شده‌اند و شایعاتی مثل سگ تیدا نیز ساخته شده‌است. سگ‌های تجسس هلال‌احمر برای زنده‌یابی مصدومان اموزش‌دیده‌اند؛ مناطق زلزله‌زده جای سلفی با سگ شخصی نیست.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

پلیس راه کرمانشاه: تردد ماشین‌های شخصی ممنوع است

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »