سعد حریری وارد پاریس شد

زیتون– سعد حریری، نخست‌وزیر مستعفی لبنان با دعوت امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه از عربستان سعودی وارد پاریس شده است.
شبکه تلویزیونی«المستقبل» وابسته به خانواده حریری اعلام کرده بود که آقای حریری، نخست‌ وزیر لبنان، عربستان را به مقصد فرانسه ترک کرده است.
این شبکه تلویزیونی خبر داد که آقای حریری به همراه همسرش با هواپیمای خصوصی خود از فرودگاه ریاض پرواز کرده است.
شماری از رسانه‌های لبنان اما اعلام کردند دو فرزند سعد حریری هنوز در عربستان هستند و با پدر و مادر خود به پاریس سفر نکرده‌اند.
سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان، ۱۳ آبان‌ماه ضمن انتقاد از «دخالت» ایران و حزب‌الله لبنان در امور اعراب در عربستان از سمت خود استعفا و اعلام کرد که جانش در «خطر» است.
پس از آن برخی این گمانه‌زنی را مطرح کردند که او در ریاض آزادی خود را از دست داده است.
حسن نصرالله٬ دبیر کل حزب‌الله لبنان اولین مقام رسمی بود که در سخنرانی خود خبر از حصر خانگی حریری در ریاض داد. میشل عون٬ رییس جمهوری لبنان نیز بیست چهارم همین ماه گفت که نخست وزیر لبنان بازداشت است.
زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان، که روز جمعه گفته بود، سعد حریری برخلاف میل خود در عربستان است و اجازه خروج ندارد.
شب گذشته سعد حریری در توییتر خود خطاب به وزیر امور خارجه آلمان نوشته بود: «این که گفته شده بود برخلاف میلم در عربستان نگهداشته شده ام و اجازه خروج ندارم، دروغی بیش نیست. در راه فرودگاه هستم، آقای زیگمار گابریل.»
به گزارش بی‌بی‌سی تصاویری از ورود سعد و لارا حریری، به اقامتگاهشان در پاریس منتشر شده است. او با هواپیمای شخصی خود عربستان را ترک کرد.

تدابیر امنیتی در اطراف این محل تشدید شده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »