????محمود صالحی آزاد شد

زیتون- محمود صالحی٬ فعال کارگری زندانی٬ ساعت ۲ بعد از ظهر امروز از زندان آزاد شد.
صالحی روز ششم آبان به دست ماموران امنیتی برای گذراندن دوره یک سال زندان خود بازداشت شده بود.
این فعال کارگری٬ کارگر نانوا و از بنیانگذاران «کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل‌های کارگری» ساکن شهر سقز در استان کردستان است که بارها به دلیل اعتراضات کارگری و تلاش برای سازماندهی کارگران بازداشت و زندانی شده است. او روز هشتم اردیبهشت ۱۳۹۴ و قبل از روز جهانی کارگر (یازده اردیبهشت) توسط نیروهای وزارت اطلاعات شهر سنندج بازداشت شد و پس از یک ماه با حاد شدن وضعیت کلیه‌هایش با قرار کفالت آزاد و به بیمارستان منتقل شد.
شعبه اول دادگاه انقلاب شهر سنندج به ریاست قاضی سعیدی در بیست و پنجم شهریور ۱۳۹۴ محمود صالحی را به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «تشکیل جمعیت معارض» در مرحله بدوی به ۹ سال زندان محکوم کرد. این حکم در دادگاه تجدید نظر به یک سال کاهش یافت و همان روز ابلاغ و اجرا شد.
با این حال این فعال کارگری در شرایطی زندانی شده است که هفته‌ای دوبار به آنالیز نیاز دارد و بازداشت اخیر وی نیز در وضعیتی اتفاق افتاد که در حال خروج از یکی از جلسات دیالیز بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »