????زنده| احمد توکلی: اکثر بدهکاران «ثامن‌الحجج» فرزندان علما و شخصیت‌ها هستند

احمد توکلی: اکثر بدهکاران «ثامن‌الحجج» فرزندان علما و شخصیت‌ها هستند

 

 

 


محکومیت سه خواننده‎ای که اردلان سرفرار از آنان شکایت کرده بود کاهش یافت

رئیس کل محاکم تهران به خبرنگاران گفته است که حکم محکومیت رضا صادقی، علی لهراسبی و سینا سرلک، سه خواننده پاپ ایرانی که با شکایت اردلان سرافراز، ترانه سرا و به جرم سرقت ادبی به دو سال حبس تعزیری محکوم شده بودند، به یک سال کاهش یافته است.

عباس پوریانی گفت:« با توجه به واخواهی متهمان و وکلای آنها، حکم غیابی دو سال حبس تعزیری این افراد به یک سال حبس تعزیری تقلیل یافته است.»/بی‌بی‌سی فارسی

 

 


به دستور نجفی شکایت‌های شهرداری از رسانه‌ها پس گرفته شد

عارف نیا، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران گفت: شهردار تهران به اداره کل حقوقی شهرداری دستور داده که تمام شکایت‌های دوره پیشین مدیریت شهری تهران از برخی اصحاب رسانه را باز پس گیرد.


وزیر جنگ اسرائیل: در حال حاضر هیچ نیروی نظامی ایرانی در سوریه حضور ندارد

 


 سپاه: از احمدی‌نژاد سکه نگرفتیم


اژه‌ای: مرتضوی برای تحمل حبس خود به زندان رجایی‌شهر نمی‌رود

محسنی‌اژه‌ای در کنفرانس خبری امروز خود در پاسخ به این سوال که «با توجه به صدور حکم دو سال حبس در خصوص معاونت در قتل در خصوص آقای مرتضوی با توجه به اینکه در اینگونه جرم‌ها یعنی قتل، افراد به زندان‌های رجایی‌شهر و تهران بزرگ می‌روند»  آیا  مرتضوی هم قرار است به رجایی‌شهر برود؟ گفت: اینگونه که حتما فردی که قتل عمد انجام شده در رجایی‌شهر حبس خود را تحمل کند نه اینگونه نیست، افرادی را داریم که قتل عمد انجام داده‌اند و در رجایی‌شهر نیستند.

وی در ادامه درباره حرف‌های مرتضوی درباره قاضی شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر، و معاونت وی در قتل ۱۷ کودک در سال ۸۳  اظهار بی‌اطلاعی کرد. /ایسنا



عراق توسعه حرم سامرا را بر عهده ایران گذاشت

پس از توسعه حرم‌های کربلا و نجف، دیوان وقف شیعی عراق این‌بار طرح توسعه حرم عسکرین در سامرا را مصوب کرد. اجرای این طرح نیز به ستاد بازسازی عتبات عالیات در ایران واگذار شده است.

حسن پلارک، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات، با اعلام خبر موافقت دیوان وقف شیعی عراق با واگذاری طرح توسعه حرم مطهر عسکریین (ع) به ایران، گفت: بر این اساس در فاز نخست، طراحی طرح جامع توسعه حرم مطهر امامین عسکریین (ع) به شعاع ۳۰۰ متری در دستور کار متخصصان ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار گرفته است. در این طرح توسعه، فضاهای زیارتی، اقامتی، فرهنگی و اداری متناسب با طراحی داخلی حرم احداث خواهد شد.

 

گنبد حرم سامرا که با مساحت یک هزار و ۲۰۰ متر مربع بزرگترین گنبد در اعتاب مقدسه به شمار می‌آید در تابستان ۹۱ با بیش از ۲۳ هزار خشت طلا، طلاکاری شد. /ایسنا


وزیر ارتباطات: نحوه مسدود شدن ویز به اعتماد عمومی ضربه زد

 


سعید مرتضوی: رییس دادگاه تجدیدنظرم متهم به معاونت در قتل عمدی ۱۷ کودک است

سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران که در دادگاه تجدید نظر به اتهام معاونت در پرونده‌ی کهریزک به دو سال حبس محکوم شد، در نامه‌ای در واکنش به این محکومیت نوشت که «تظلم‌خواهی» خود را تنظیم و ارائه می‌کنم و در نهایت «تابع حکم قطعی محکمه و دیوان عالی کشور خواهم بود. هر چند آن را خلاف قانون و یا ناعادلانه بدانم.»

او با تاکید بر این که «به عنوان دادستان وقت تهران هیچگونه شناخت و ارتباطی حتی در ادنی مرتبه آن با مأمورین خاطی بازداشتگاه کهریزک نداشتم»، نوشته است: «مسوولیت اعمال خودسرانه برخی مأموران متخلف در بازداشتگاه کهریزک متوجه خودشان است».

مرتضوی در این نامه همچنین رییس دادگاه تجدیدی نظر صادر کننده حکم دوساله خود، احمد شیری‌خان، را  دارای «سابقه کیفری» و «دشمنی دیرینه» با خود دانسته و گفت: احمد شیری خان رییس فعلی شعبه ۲۲ دادگاه تجدید نظر تهران به دلیل قصور و کوتاهی در سال ۱۳۸۳ که به صورت رسمی اعلام شده است متهم به معاونت در قتل عمدی ۱۷ کودک و نوجوان منطقه پاکدشت ورامین به وسیله مباشر (محمد بیجه) هستند./انصاف نیوز


عضو هیات رییسه شورای شهر تهران: در پایتخت ۵ هزار فضای ناایمن وجود دارد

 


علیرضا کریمی: گفتند به ما چه با اسرائیل کشتی نگرفتی

 


حریری: حزب‌الله در مناقشه‌های منطقه‌ای دخالت نکند

همزمان با تلاش میشل عون رئیس جمهور لبنان و متحد حزب‌الله برای ترسیم مسیر آینده دولت، سعد حریری نخست وزیر از حزب الله خواسته است برای نجات دولت از بحران از دخالت در مناقشه های منطقه ای خودداری کند.

حریری در مصاحبه ای با شبکه فرانسوی «سی نیوز» گفت: “من نمی خواهم در دولتم حزبی باشد که در کشورهای عربی علیه سایر کشورهای عربی مداخله می کند.”

حزب الله که مورد حمایت ایران است بخشی از دولت لبنان است و در سوریه در کنار نیروهای دولت بشار اسد با مخالفان می جنگد. این گروه در عراق هم حضور دارد اما نقش داشتن در مناقشه داخلی یمن را تکذیب می کند./بی‌بی‌سی فارسی

 

 


محاکمه رضا ضراب به تعویق افتاد

 رضا ضراب، تاجر طلای ایرانی در ترکیه، این هفته به اتهام دور زدن تحریم‌های ایران تحت محاکمه قرار نخواهد گرفت.

قاضی دادگاهی در آمریکا روز دوشنبه این خبر را در حالی تایید کرد که محاکمه او قرار بود به زودی شروع شود.

ضراب در دو ماه اخیر در جلسات مقدماتی دادگاه حاضر نشده و وکیلش از اظهار نظر در مورد غیبت او در روند مقدماتی محاکمه خودداری کرده است.

به این ترتیب گفته می‌شود که او ممکن است در ازای تخفیف مجازات با مقام‌های دادستانی به توافق رسیده باشد.

محمد هاکان آتیلا، معاون سابق هالک بانک ترکیه، تنها متهم دیگر این پرونده است که تحت بازداشت قرار دارد. او با شش مورد اتهام از جمله نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران روبروست. او ب روز دوشنبه در دادگاه حاضر شد.

رضا ضراب ۳۴ ساله در ماه مارس سال ۲۰۱۶ در میامی دستگیر شد.

 


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »