موافقت اولیه با فیترینگ غیرهمسان اینترنت در ایران

زیتون-محمدجواد آذری‌جهرمی ٬‌وزیر ارتباطات٬ از مذاکره و موافقت دادستانی با اجرای فیلترینگ غیرهمسان برای دسترسی کاربران ایرانی در اینترنت خبر داد.
در صورت اجرای آن، فیلترینگ براساس مواردی چون شغل، سن و دیگر مشخصات کاربران متفاوت خواهد بود.
آذری‌جهرمی امروز (دوشنبه) اعلام کرد که دادستانی کل کشور با«غیرهمسان سازی فیلترینگ» موافقت کرده و «شروطی» را برای آن در نظر گرفته است.
به گفته او وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز پیشنهادهای دادستانی را بررسی و «پاسخ فنی لازم» برای اجرای این پروژه را آماده کرده است.
جهرمی ابراز امیدواری کرد که دادستانی در نهایت، با پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موافقت کند تا بتوان فیلترینگ را «بر اساس موقعیت، سن و سایر شرایط کاربران» اعمال کرد.
سال ۹۳ همین وزارت خانه به جای فیلتر اپلیکیشن اینستاگرام، طرح «فیلترینگ هوشمند» را درباره آن اجرا کرده  بود.
محمود واعظی، وزیر سابق ارتباطات و فناوری، پیش از این گفته بود که فیلترینگ اینستاگرام ۸۳ درصد موفق بوده‌ است و این وزارتخانه قصد دارد نرم‌افزارهای به کار برده شده برای فیلتر کردن این شبکه را به سایر شبکه‌های اجتماعی گسترش دهد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »