بهروز توکلی پس از ده سال از زندان آزاد شد

زیتون- بهروز توکلی، یکی از اعضای هیات سرپرستی سابق جامعه بهائیان ایران، از زندان آزاد شد.
این زندانی عقیدتی با ۶۶ سال سن دوران محکومیت خود را بدون حتی یک روز مرخصی گذرانده است.
او سومین عضو «هیئت یاران» است که پس از تحمل ۱۰ سال حبس آزاد می شود. پیشتر مهوش ثابت و فریبا کمال آبادی پس از پایان دوران محکومیت آزاد شده بودند.
اردیبهشت ۱۳۸۷، ماموران امنیتی هفت نفر از رهبران جامعه بهایی ایران به نام‌های فریبا کمال آبادی، جمال الدین خانجانی، عفیف نعیمی، سعید رضائی، بهروز توکلی، وحید تیزفهم و مهوش ثابت را بازداشت کردند. این افراد به امور جامعه بهائیان در ایران رسیدگی می کردند و از سوی جامعه بهائیان به «گروه یاران» معروفند.
آنها در سال ۱۳۸۹ به اتهام «جاسوسی برای اسرائیل، توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام» هر یک به ۲۰ سال زندان محکوم شدند. این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۱۰ سال زندان کاهش پیدا کرد.
در سال‌های اخیر، آزار و اذیت و فشار اقتصادی علیه بهائیان ایران افزایش پیدا کرده است. جامعه جهانی بهائی در نامه سرگشاده‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، این آزارها را «آپارتاید اقتصادی علیه بخشی از جمعیت ایران» خوانده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »