آمار دانشجویان ستاره‌دار اعلام شد

زیتون– محمود صادقی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد که در سالجاری ۱۲ نفر در مقطع دکتری و ۱۵ نفر هم در مقطع ارشد، مردود شده و اجازه ادامه تحصیل ندارند.
به گفته او اما وزارت علوم همچنان در حال رایزنی با وزارت اطلاعات و سایر مراجع ذیربط است تا مشکل این افراد حل شود.
محمود صادقی در گفتگو با ایلنا همچنین اعلام کرد که با پیگیری‌هایی که صورت گرفته است، از میان دانشجویان ستاره‌دارِ امسال، تاکنون ۱۵۱ نفر در مقطع دکتری و ۳۹۸ نفر نیز در مقطع ارشد، با تعهد موفق به ثبت‌نام و ادامه تحصیل شده‌اند.
عنوان دانشجوی ستاره‌دار به کسانی اطلاق می‌شود که با وجود قبولی در آزمون، با مشکل ثبت‌نام در دانشگاه مربوطه مواجه هستند.
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه مسئله دانشجوی ستاره‌دار، در دولت دکتر روحانی در مقایسه با دوره قبل وضع بهتری داشته، در پاسخ به این پرسش که راهکار پیشنهادی‌اش برای از میان بردن این مشکل چیست؟ گفت: «راهکار رفع این مسئله به اصلاح روش‌ها و رویکردهای نهادهای ذیربط برمی‌گردد تا سختگیری‌ها را کم کرده و بپذیرند که حضور دانشجوی فعال و دانشگاه پویا، به مراتب بهتر و ثمربخش‌تر از دانشگاهی با فضای مرده و دانشجوی کم‌تحرک است، اما در عین حال اگر هم عمل خلاف قانونی از دانشجویی سر زد، بالطبع باید از طریق مراجع حقوقی پیگیری شود.»
صادقی در ادامه تایید کرد که بعضاً دانشجویی به او مراجعه کرده و به صرف اینکه درحین انتخابات، فعال و از پشتوانه‌ها و به عبارتی سرمایه‌های اجتماعی آقای روحانی بوده، از تحصیل محروم شده است.
او افزود: «معتقدم این روا نیست که دانشجویی به دلیلی که گفتم و یا اینکه چون در فلان فعالیت شرکت و گرایش خاصِ سیاسی دارد، از ادامه تحصیل باز بماند، لذا بر این باور هستم که عمدتاً باید اصلاح رویکرد صورت بگیرد. البته ما نیز از طریق کارهای نظارتی در مجلس موضوع را پیگیری می‌کنیم، همچنان که تاکنون نیز تا حد زیادی پیگیری کرده و پاسخ گرفته‌ایم.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »