???? زنده| فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء: برای بازسازی سوریه آمادگی داریم

سقف پول قابل جابجایی توسط مسافران ایران ۵ میلیون شد

شورای پول و اعتبار در ایران به ریاست ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی تشکیل جلسه داده و در مصوبه ای مقرر کرده ورود و صدور پول رایج کشور توسط هر مسافر – اعم از اتباع ایرانی و یا اتباع خارجی- حداکثر تا مبلغ ۵ میلیون تومان بلامانع است و بیش از این تخلف محسوب می شود./فرارو

 


بیانیه اعتراضی دانشجویان دانشگاه آزاد خطاب به ولایتی

 


پرونده سلفی نمایندگان با موگرینی مختومه شد

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از شکایت جمعی از مردم شیراز علیه نمایندگانی که با موگرینی سلفی گرفته بودند، خبر داد و گفت که این موضوع خلاف شئون نمایندگی تشخیص داده نشد و پرونده مختومه است.


فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء: برای بازسازی سوریه آمادگی داریم

 



پیشنهاد فرماندار تهران: مکانی برای تجمعات اعتراضی تعیین شود

عیسی فرهادی٬ فرماندار تهران پیشنهاد داد که خوب است محلی را برای تجمعات مردم در تهران تعیین کنیم تا هر کسی که خواست اعتراض کند به آنجا برود و مسوولان هم آنجا در جمع مردم حاضر شوند./ ایسنا


نوبخت: شاید بنزین بیش از ۱۵۰۰ تومان شود

محمدباقر نوبخت٬ سخنگوی دولت٬ از احتمال افزایش قیمت بنزین به بیش از ۱۵۰۰ تومان در سال ۹۷ خبر داد.

به گفته او درقانون بودجه سال جاری و لوایح گذشته همیشه ظرفیتی برای اصلاح قیمت حامل‌های انرژی در نظر گرفته می‌شود، در بودجه سال ۹۶، دولت اجازه دارد تا سقف ۴۸ هزار میلیارد تومان نسبت به اصلاح قیمت حامل‌های انرژی اقدام و درآمدی کسب کند، در حال حاضر بر اساس قیمت‌های موجود چیزی حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان کسب کرده ایم.

نوبخت با اشاره به اینکه ۱۶ هزار میلیارد تومان فاصله تا سقف تعیین شده وجود دارد، بیان داشت: با قیمت کنونی بنزین نمی‌توان به سقف برسیم، بنابراین قیمت بنزین حتی می‌تواند به عددی بالاتر از عدد مطرح شده افزایش پیدا کند./ تسنیم


یاسر هاشمی: ممنوع الخروج نیستیم

یاسر هاشمی اعلام کرد که اطلاعات علیزاده‌طباطبایی در مورد ممنوع‌الخروجی» چندتن از اعضای خانواده اکبر هاشمی به‌روز نیست و این اطلاعات صحت ندارد.

روز گذشته علیزاده طباطبایی، وکیل خانواده هاشمی اعلام کرده بود که فائزه و یاسر هاشمی و پسر فائزه و محسن هاشمی ممنوع‌الخروج هستند.

به گفته این وکیل دادگستری،  براساس ماده ۱۶ قانون گذرنامه، بعضی اعضای خانواده اکبر هاشمی رفسنجانی ممنوع الخروج هستند. آقای طباطبایی گفته که این ممنوع‌الخروجی به این معنی نیست که آنها اتهامی دارند.

آقای علیزاده طباطبایی می گوید بر اساس قانون اگر قاضی مصلحت بداند می تواند افراد را از خروج از کشور منع کند./ شرق


نماینده مسیحیان آشوری در مجلس: با وجود گذشت ۹ ماه از سال یک ریال از بودجه اقلیت‌ها تخصیص داده نشد

نماینده مسیحیان آشوری در مجلس گفت: با وجود گذشت ۹ ماه از سال هنوز از بودجه ۴ میلیارد ۲۵۲ میلیون تومانی اقلیت ها یک ریال هم تخصیص داده نشده است.

به گفته یوناتن بت کلیا ادامه روند فعلی و عدم تخصیص اعتبارت مصوب به صلاح نیست و برای عملیاتی شدن نشست ها و برنامه های جامعه اقلیت‌ها باید اعتبارات در نظر گرفته شده واریز شود در غیر این صورت مشکلاتی بروز خواهد کرد.



تجمع معلمان حق‌التدریس سراسر کشور مقابل مجلس

صبح امروز جمعی از معلمان حق‌التدریس سراسر کشور مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. تجمع‌کنندگان خواستار مشخص شدن وضعیت استخدامی خود هستند.


۸ دانش آموز در تصادف اتوبوس راهیان نور جان باختند


۴ نفر از خانواده هاشمی ممنوع‌الخروج هستند

علیزاده طباطبایی، وکیل خانواده هاشمی اعلام کرد: فائزه و یاسر هاشمی و پسر فائزه و محسن هاشمی ممنوع‌الخروج هستند.

به گفته این وکیل دادگستری،  براساس ماده ۱۶ قانون گذرنامه، بعضی اعضای خانواده اکبر هاشمی رفسنجانی ممنوع الخروج هستند. آقای طباطبایی گفته که این ممنوع‌الخروجی به این معنی نیست که آنها اتهامی دارند.

آقای علیزاده طباطبایی می گوید بر اساس قانون اگر قاضی مصلحت بداند می تواند افراد را از خروج از کشور منع کند./ایلنا


 رییس سازمان محیط زیست به نمایندگان معترض خوزستان: شما فکر می‌کنید من خانم ابتکارم؟

 

 


وزیر نفت از مجلس کارت زرد گرفت

وزیر نفت در جریان طرح سوال یک نماینده درباره اجرای طرح برندینگ از مجلس کارت زرد گرفت.

سوال حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر از وزیر نفت در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) در خصوص طرح برندینگ جایگاه‌های سوخت، در دستور کار قرار گرفت که نمایندگان پس از استماع اظهارات نماینده سوال‌کننده و توضیحات وزیر نفت اعلام کردند که از این توضیحات قانع نشده‌اند.

بر این اساس پس از اینکه حسینعلی حاجی دلیگانی از پاسخ‌های وزیر نفت قانع نشد، سوال از زنگنه به رای مجلس گذاشته شد و نمایندگان با ۱۰۶ رای موافق، ۸۰ رای مخالف و شش رای ممتنع از مجموع ۲۱۱ نماینده حاضر به وزیر نفت کارت زرد دادند.


تعیین شعبه هم‌عرض برای رسیدگی به پرونده «محمدعلی طاهری»

 


سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس: عوارض خروج از کشور در حوزه زیارتی و صادرات اجحاف آمیز است

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در واکنش به افزایش هزینه عوارض خروج از کشور با اشاره به اینکه عوارض خروج از کشور برای کربلا، نجف، مکه و سوریه واقعاً کمرشکن است، بیان کرد: باید به این موضوع ورود کنیم چرا که این عوارض بی معنا و اضافه هم مردم را ناراحت کرده و از طرفی به اساس روابط بین الملل و تجاری ما ضربه می‌زند.

عوارض خروج از کشور بر اساس بودجه ۹۷، از ۷۵ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان رسید که افزایش سه برابری را نشان می‌دهد. همچنین عوارض خروج از کشور زائران حج تمتع، عمره و عتبات عالیات برای هر نفر ۱۱۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است./میزان



 

خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »