دبیر شورای نگهبان: زیر سوال بردن قوه قضاییه به مصلحت نیست

رییس قوه قضاییه: فتنه‌گران جدید بست نشینی می‌کنند

زیتون– صادق لاریجانی٬ رییس قوه قضاییه٬‌ در نشستی با مسئولان تشکل‌های دانشجویی به ادعاها علیه اعضای خانواده اش واکنش نشان داد.
رییس قوه قضائیه ابتدای این جلسه به سخنان رییس دولت‌های نهم و دهم٬ در خصوص زهرا لاریجانی گفت: «اینکه با کنایه می‌گویند فرزندان ما جاسوس نیستند، شیطنت است.»
لاریجانی با اشاره آخرین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «این افراد با شیطنت می‌گویند که فرزندان ما جاسوس نیستند و بعد هم مدعی هستند که ما تهمتی نزدیم یک جمله سلبی گفته‌ایم.»
به گفته لاریجانی احمدی‌نژاد در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام به دبیر شورای عالی امنیت ملی می‌گوید «از جاسوسی دختر فلانی چه خبر؟ ایشان پاسخ می‌دهد که این ماجرا از اساس دروغ است.»
رییس قوه قضاییه ادامه داد: «به او می‌گوید شما مطلع نیستید، ما اطلاع دقیق داریم که وی بازداشت است و آدرس دقیق محل بازداشت وی را هم می‌دانیم. آخر می‌شود انسان این مقدار دروغ بگوید و از مسیر انصاف و تقوی دور شود؟!»
به گزارش میزان صادق لاریجانی افزود هر فرد عادی هم می‌داند که «بسیاری از کنایات، رساتر از تصریح» است؛ بسیاری از دلالت‌ها در زبان مستقیم نیست بلکه با کنایه و استعاره است. و این کنایه و استعاره بودن، کلام را از ظهور نمی‌اندازد و آنچه موضوع جرم است همین ظهورات کلامی (و غیر کلامی) است، اعم از اینکه در دلالت یک کلام از دلالتهای مستقیم استفاده شده باشد یا دلالتهای کنایی و استعاری.
رییس قوه قضاییه همچنین احمدی‌نژاد را متهم به «فتنه‌» کرد و گفت: کار افرادی که در حال حاضر انواع اتهامات را علیه دستگاه قضایی مطرح می‌کنند و سیاه‌نمایی می‌کنند نوعی فتنه است، زیرا هر کس اصل نظام را تخریب کند و دست به سیاه‌نمایی بزند در واقع در حال فتنه‌گری است.
او تاکید کرد که «این‌ها» با بست‌نشینی بدنبال جریان‌سازی و اغتشاش‌اند.
صادق لاریجانی همچنین ادعای احمدی‌نژاد مبنی بر «فریاد زدن بر سر رییس قوه قضاییه بابت پرونده ستار بهشتی» را تکذیب کرد.
از سوی دیگر احمد جنتی٬ دبیر شورای نگهبان٬ با تاکید بر اینکه «قصد ورود به این قضیه را ندارد و تنها به عنوان نهی منکر این مطالب را بیان می‌کند٬گفت: «هر حرکتی که باعث شود جایگاه دستگاه قضایی کشور و مسئولان آن تضعیف شود، در حقیقت به اعتماد مردم به نظام خدشه وارد کرده.»

او همچنین خواستار برخورد با افرادی شد که «باعث تضعیف قوه قضاییه می‌شوند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دبیر شورای نگهبان: زیر سوال بردن قوه قضاییه به مصلحت نیست

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »