فائزه هاشمی: در بدن پدرم ۱۰ برابر حد مجاز مواد رادیواکتیو وجود داشت

زیتون– در آستانه نخستین سالگرد درگذشت اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام، فائزه هاشمی اعلام کرد که در بدن پدرش ۱۰ برابر حد مجاز رادیواکتیو وجود داشته است.
فائزه هاشمی به وبسایت اعتماد آنلاین گفت شماری از اعضای شورایعالی امنیت ملی در حضور همه اعضای خانواده رفسنجانی گفته‌اند در بدن اکبر هاشمی‌رفسنجانی ۱۰ برابر، در بدن همسر او عفت مرعشی ۳ برابر و در بدن دختر او فاطمه هاشمی ۱ برابر حد مجاز رادیواکتیو وجود داشته است.
به گفته فائزه هاشمی، شورایعالی امنیت ملی گفته است از منشأ این رادیواکتیو اطلاعی ندارد اما «دلیل فوت رییس پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام این نبوده است.»
۱۹ دی سال گذشته اعلام شد که اکبر هاشمی رفسنجانی هنگام شنا در استخر دچار عارضه قلبی شده و سپس درگذشته است. فرزندان او این مرگ را مشکوک خواندند و پس از آن به گفته محسن هاشمی، شورایعالی امنیت ملی بررسی علت این مرگ را آغاز کرد. اکنون به گفته فائزه هاشمی، ظاهرا پرونده در این شورا مختومه شده است.
صبح امروز نیز مصاحبه‌ای از محمد هاشمی منتشر شد که او در آن اعلام کرده بود که «علت مرگ رییس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام٬ هنوز مشخص نیست.»
محمد هاشمی٬ برادر رییس درگذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام به روزنامه شهروند گفت: «علت مرگ را در بیمارستان ایست قلبی اعلام کردند، ولی علت ایست قلبی را کسی اعلام نکرد. هنوز هم کسی اعلام نکرده که علت ایست قلبی چه بوده.»
برادر اکبرهاشمی رفسنجانی ۲۷ دی ماه سال گذشته با تاکید بر این که «اولین نفری بودم که در کنار آیت‌الله هاشمی حاضر شدم»، گفته بود که رییس پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام قبل از انتقال به بیمارستان در گذشته بود و «هیچ آثاری از خفگی ، کبودی  و … وجود نداشت.»
محمد هاشمی «حالت غیر عالی اعضای خانواده در روزهای اول پس از درگذشت هاشمی رفسنجانی» را علت عدم پیگیری «علت مرگ» او عنوان کرد و ادامه داد: «وقتی پزشکان گفتند ایشان ایست قلبی داشتند، من هم که در بیمارستان بالای سر اخوی بودم اعلام کردم علت ایست قلبی بوده، اما علت ایست قلبی مشخص نشد که چه بوده و آن در تخصص من هم نیست که بتوانم پاسخ دهم.»
اگرچه به گفته او پس از گذشت مدتی خانواده پیگیر «علت ایست قلبی» رییس سابق مجمع تشخیص مصلحت شدند اما «جوابی نگرفتیم، یعنی جواب پزشکی یا علمی از این قضیه نگرفتیم که ببینیم علت ایست قلبی چه بوده است، چون کالبدشکافی هم انجام نشد، بنابراین برای ما علت ایست قلبی نامشخص است.
او به این سوال که چرا پیش از دفن خواستار کالبد شکافی نشدند٬ پاسخ داد: «اخوی روز یکشنبه مرحوم و سه‌شنبه دفن شدند، در این دو روز شرایطی نداشتیم که بتوانیم دنبال علت این موضوع برویم. بعد از این‌که ایشان هم دفن شدند، بعضی از امکانات از دست رفته بود، بالاخره اگر کالبدشکافی می‌شد و علت خاصی داشت، مشخص می‌شد، اما ما راهی برای پیگیری نداشتیم که بتوانیم این کار را انجام دهیم.»
پس از درگذشت رییس پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام٬ دفتر مشاوران اکبر هاشمی‌رفسنجانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پلمب شد.
مرتضی الویری، مشاور هاشمی رفسنجانی، به ایلنا گفته بود خبر پلمب این دفترها «دو روز پیش و تلفنی» به او اطلاع داده شد، اما دلیلی برای آن اعلام نشد.
علاوه بر الویری، دفتر یاسر هاشمی (فرزند اکبر هاشمی‌رفسنجانی)، علی‌محمد بشارتی، عباسی فرد، نوری شاهرودی، لطفی، رستگاری، یونسی و مرادی نیز پلمب شد.
فرزندان هاشمی رفسنجانی نیز طی یک سال گذشته بارها اعلام کردند که وصیت نامه پدرشان مفقود شده است. فاطمه هاشمی٬ آبان ماه امسال در مورد وصیتنامه پدرش به اعتماد آنلاین گفته بود: «وصیتنامه مرحوم هاشمی احتمالا از کشوی میز او در مجمع تشخیص مصلحت برداشته شده است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »