دادستان کل کشور: برخی از مقامات و فرزندان و وابستگانشان در قاچاق کالا سهم دارند

زیتون– محمدجعفر منتظری٬ دادستان کل کشور مدعی شد که «برخی از مقامات و فرزندان و وابستگانشان در قاچاق کالا سهم دارند.»
او این موضوع را دلیل «عدم موفقیت» ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دانست.
فارس خبر داد که محمدجعفر منتظری امروز طی یک سخنرانی گفت: «وقتی ما می‌بینیم برخی از مقامات و کسانی که باید دلسوزانه در عرصه مبارزه با قاچاق فعال باشند خودشان یا به نحوی سهم دارند یا فرزندانشان یا کسانی که به آنها وابسته هستند. آن وقت چطور انتظار داریم مبارزه به نتیجه برسد.»


به گفته او یکی از مقام‌های مسئول اعلام کرده که «برخی دست اندرکاران دولتی نمی‌خواهند مبارزه جدی با قاچاق بشود و ستاد مبارزه به قاچاق کالا و ارز عملاً به تعطیلی کشیده شده» است.
دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت که مرزهای آبی، زمینی و هوایی درباره موضوع مبارزه با قاچاق «هرکدام به یک نوعی مشکل دارند.» او تاکید کرد که بندر شهید رجایی «از لحاظ کنترل و ورود کالای قاچاق تقریباً رهاست».
محمود صادقی٬ نماینده مجلس نیز روز گذشته طی نطقی که به درگیری در مجلس انجامید٬ به فساد سازمان یافته در کشور اعتراض کرد. او در آن نطق گفته بود: «بعضی همکاران می گویند «فایده ندارد» اگر به فاسدها دست بزنیم کارها می‌خوابد. دچار «تله فساد» شده‌ایم. فساد، فساد می‌آورد همانند «تله فقر» که فقر، فقر می‌آورد. چرا اراده جدی در این مجلس برای برخورد با مفسدان وجود ندارد؟ چرا با مفسدان همکاری می‌کنیم و از افشای نام بدهکاران کلان هراس داریم؟»
برخی دیگر از چهره‌های سیاسی نیز طی سالهای گذشته نسبت به همه گیر شدن فساد و قاچاق در کشور اعتراض کرده بود.
از جمله حسن روحانی٬ رییس جمهوری؛ او بهمن ماه سال ۹۴ بدون ذکر نامی از دستگاه یا نهاد خاصی گفته بود که «یک دستگاه فاسدی که… می‌تواند کالای قاچاق وارد کند، نمی‌گذارد کشور رشد کند».
محمود احمدی‌نژاد، نیز در سال ۹۰ در یک سخنرانی از اصطلاح «برادران قاچاقچی خودمان» استفاده کرد، برخی از صاحب‌نظران و کارشناسان در گمانه‌زنی خود این عبارت را به سپاه پاسداران نسبت دادند، اما محمدعلی جعفری، فرمانده کل این نیرو، آن سخنان را «موضوع انحرافی» خواند.

 

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »