دستگیری ۲۳۰ نفر در میهمانی های شب یلدا سه روز پس از همایش حقوق شهروندی

زیتون– پلیس تهران خبر داد بیش از ۲۰۰ دختر و پسر که به مناسبت شب یلدا در دو میهمانی شرکت کرده بودند را دستگیر کرده است.
به گزارش ایسنا، شب گذشته ماموران پلیس پایتخت که از «برگزاری دو مهمانی مختلط» در فرمانیه و لواسان با خبر شده بودند، با «اخذ مجوز از مقام قضایی» به محل برگزاری این دو مهمانی رفته و اقدام به دستگیری افراد حاضر در این مهمانی کردند.
این افراد که از طریق اینستاگرام به این مهمانی دعوت شده بودند، توسط ماموران به مقر پلیس منتقل شدند.
سرهنگ ذوالفقار برفر٬ رییس پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ نیز در این‌ باره گفت: «این افراد در دو عملیات جداگانه دستگیر شدند، یکی از مهمانی‌ها در باغی در لواسان بود که تعداد ۱۴۰ نفر که به صورت مختلط در حال پایکوبی و مصرف مشروبات الکلی بودند، دستگیر شده و محل پلمب شد.»
به گفته او مهمانی دیگر نیز در منزلی در فرمانیه بود که تعداد ۹۰ نفر در آن دستگیر شدند. بعضی از افراد حاضر در این مهمانی با به اشتراک گذاشتن تصاویر خود به صورت زنده در اینستاگرام دیگران را به شرکت در محل دعوت می‌کردند.
برفر با بیان اینکه خواننده‌های این دو پارتی نیز دستگیر و به همراه ابزار کارشان به پلیس امنیت اخلاقی منتقل شدند، گفت: مقادیری مشروبات الکلی و مواد روان‌گردان نیز در محل برگزاری این دو مهمانی کشف شد.
برگزاری شب چله یا شب یلدا یکی از رسومی است که از دوران پیش از اسلام تا کنون توسط ایرانیان برگزار می‌شود؛ اگر چه در گذر زمان شکل بزرگداشت این شب تغییر کرده. با این حال شب گذشته اکثر ایرانیان میهمان داشتند یا به میهمانی رفته بودند. از همین رو برخی از کاربران فضای مجازی در واکنش به این خبر نوشتند دستگیری «تنها ۲۳۰ نفر» به «جرم شرکت در مهیمانی به مناسب شب یلدا» نشان از «کم کاری پلیس پایتخت» داشته است.
بازداشت جوانان شرکت کرده در میهمانی‌های شب گذشته تنها یه شب بعد از سخنرانی رییس جمهوری به عنوان مجری قانون اساسی و دومین مقام سیاسی کشور صورت می‌گیرد. حسن روحانی در آن سخنرانی بر لزوم رعایت حریم شخصی و آزادی‌های فردی تاکید کرده بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »