اعضای سازمان ملل به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس نه گفتند

محمود عباس: فلسطین دیگر طرح آمریکا برای صلح خاورمیانه را نمی‌پذیرد

زیتون– محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی گفت که فلسطینی‌ها دیگر طرح‌‌های آمریکا برای روند صلح خاورمیانه را نمی‌پذیرند.
او یک روز بعد از تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مخالفت با تصمیم اخیر رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن اورشلیم (بیت‌المقدس) به عنوان پایتخت اسرائیل، در کنفرانسی با امانوئل ماکرون رییس جمهوری فرانسه، قطعنامه را حمایت جامعه بین‌الملل از آرمان فلسطینیان دانست.
مجمع عمومی سازمان ملل متحد پنجشنبه گذشته با ۱۲۸ رای موافق در مقابل ۹ رای مخالف قطعنامه‌‌ای در محکومیت انتقال سفارت آمریکا به شهر اورشلیم (بیت المقدس) را تصویب کرد.
مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت آرا، قطعنامه‌ای‌ در محکومیت تصمیم آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور در اسرائیل از تل‌آویو به اورشلیم (بیت المقدس) تصویب کرد. این نشست به درخواست کشورهای اسلامی و عربی برگزار شد.
در این رأی‌گیری نمایندگان ۱۲۸ کشور به قطعنامه علیه تصمیم آمریکا رای موافق و ۹ کشور به آن رأی مخالف دادند. ۳۵ کشور نیز رأی ممتنع خود را به این قطعنامه اعلام کردند. در این جلسه وزیران خارجه فلسطین و ترکیه شرکت و سخنرانی کردند.
۹ کشور مخالف قطعنامه قدس، گواتمالا، هندوراس، اسراییل، جزایر مارشال، میکرونزی، جزیره ناورو، جزیره پائولو، توگو و آمریکا بودند.
قطعنامه در حالی به تصویب اکثریت رسید که آمریکا به شیوه‌ای کم‌سابقه تهدید کرد «به خاطر می‌سپارد» کدام کشورها حامی آن بوده یا نبوده‌اند؛ رئیس جمهوری و نماینده آمریکا در سازمان ملل در این رابطه قطع یا کاهش کمک به کشورهای وابسته به کمک آمریکا را مطرح کرده بودند.
محمود عباس که به پاریس سفر کرده‌است، در دیدار با امانوئل مکرون در کاخ الیزه بر پایه همین رای اکثریت کشورهای عضو به قطعنامه تأکید کرد که فلسطینیان در حالی که از حمایت دوباره جامعه بین‌الملل برخوردار شده‌اند، به تلاش برای عضویت کامل در سازمان ملل ادامه می‌دهند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

اعضای سازمان ملل به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس نه گفتند

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »