پروانه سلحشوری: درحال حاضر ۲۷ دانشجو از تحصیل محروم هستند

زیتون– پروانه سلحشوری٬ نماینده مردم تهران در مجلس خبر داد که از بین ۵۴۹ دانشجوی محروم از تحصیل تنها ۲۷ نفر از ایشان موفق به ثبت نام در سال تحصیلی جدید نشده‌اند.
او همچنین خبر داد که فراکسیون امید با برخی از این دانشجویان از جمله مهدیه گلرو و مجید دری دیدار داشته است.
این نماینده مجلس در گفت‌وگو با روزنامه شهروند از دیگر دانشجویان ستاره‌دار نیز خواست تا پرونده‌شان را به دست او برسانند تا مورد رسیدگی قرار بگیرد.
لیلا جنیدی٬‌معاون حقوقی٬ رییس جمهوری نیز خبر از دستور حسن روحانی به وزیر علوم درباره پیگیری وضعیت دانشجویان ستاره‌دار داد. دستوری که به گفته او «صریح و روشن» است و منصور غلامی «حتما» به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.
جنیدی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به اظهارات اخیر روحانی مبنی بر این که «هیچ دانشجوی ستاره‌داری نباید وجود داشته باشد»، «مخاطب» این سخنان را وزارت علوم و فناوری اطلاعات دانسته است.
او افزود که «رییس جمهور در این خصوص به وزیر علوم دستور داده‌اند و از طرفی هم بعید می‌دانم که وزارت علوم وضعیت این دانشجویان را پیگیری نکند.»
معاون حقوقی رییس جمهور در پاسخ به این پرسش که «اگر وزارت علوم پیگیر کار این دانشجویان نشد»، آیا آنها می‌توانند برای رفع مشکل خود «به معاونت حقوقی امیدوار باشند» نیز گفته که دانشجویان ستاره‌دار می‌توانند «یک استعلام از معاونت حقوقی» بگیرند.
به گفته او، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، «با بررسی قانونی» پاسخ می‌دهد که «آیا مبنایی برای این کار وجود دارد یا خیر.»
منصور غلامی٬ وزیر علوم اما به تازگی گفته بود که دانشجوی ستاره‌دار «سیاسی» در ایران وجود ندارد و مشکل «اکثر» این نوع دانشجویان، «نقص پرونده» است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز شنبه ۲۵ آذر در گفت‌و‌گو با خانه ملت مدعی شد که در میان دانشجویان ستاره‌دار، «اشخاصی با مشکل سیاسی یا گرایش و اقدامات سیاسی وجود ندارد، چرا که مسائل سیاسی در گزینش دانشجو مطرح نمی‌شود.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »