آیت‌الله خامنه‌ای: بنده‌ای که امکانات در اختیارم است نمی توانم مدعی باشم، باید پاسخگو باشم

زیتون– آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، امروز «این کسانی که کشور در اختیارشان هست یا بوده دیگر حق ندارند علیه کشور حرف بزنند. اینها باید پاسخگو باشند.»
او همچنین در دیدار با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی٬ تاکید کرد: «بنده‌ای که امکانات در اختیارم است نمی‌توانم مدعی باشم، باید پاسخگو باشم که چه کردم با این امکانات. به جای اینکه پاسخگویی کنم، نقش مدعی را علیه این و آن بازی کنم، مردم قبول نمی‌کنند این را. حالا ممکن است کسی فکر کند در مردم تأثیر می‌گذارد. مردم هم آگاهند و نمی‌پذیرند این را.»
رهبر جمهوری اسلامی تاکید کرد که این‌ انتقادها «دشمن را شاد می‌کنند به قیمت ناامید کردن مردم و نسل جوان؛ بخصوص کسانی که همهٔ امکانات مدیریتی، یا امروز دستشان است یا دیروز دستشان بوده، فرقی نمی‌کند؛ تمام امکانات دست این‌ها بوده یا هست و آن‌وقت به قول فرنگی‌مآبان، نقش اپوزیسیون به خود می‌گیرند.»
او افزود «امروز این‌ها می‌گویند و شب در در رادیوی انگلیس و رادیوی آمریکا بازتاب وسیعی پیدا می‌کند، این‌ها دشمن را شاد می‌کنند.»
به گفته رهبر جمهوری اسلامی «کسانی که همه امکانات کشور دستشان هست یا بوده حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند.»
آیت‌الله علی‌ خامنه‌ای در سخنان خود از فرد یا افراد مشخصی نام نبرد؛ اما این اظهارات پس از آن بیان می‌شود که محمود احمدی‌نژاد، رییس دولت‌های نهم و دهم، به همراه نزدیکان خود، در پی برخی مشکلات قضایی، با قوه قضائیه  وارد درگیری لفظی شد تا جایی که رییس قوه قضاییه به «طیف بهاری» لقب اپوزیسیون داد.
دامنه انتقاد٬ برائت جویی و تقیبح محمود احمدی‌نژاد و طیف یاران او در حالی از نمایندگان مجلس٬ اصولگرایان بلندپایه و…. به رهبر جمهوری اسلامی رسید که او پیش از این بارها از «رییس جمهوری» محبوبش حمایت کرده و تاکید کرده بود «نظرش به نظر او نزدیک‌تر است.»
از سوی دیگر رهبر جمهوری اسلامی به عنوان عالی‌ترین مقام سیاسی کشور در مقام انتقاد از شرایط برخاسته بود. آیت‌الله خامنه‌ای٬ رهبر سی ساله جمهوری اسلامی تا کنون بارها منتقد وضعیت اقتصادی٬ فرهنگی٬ اجتماعی و سیاسی ایران بوده است.
در آخرین مورد آیت‌الله خامنه‌ای منتقد وضعیت رسیدگی به زلزله زدگان کرمانشاه شده بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »