???? زنده|آخرین گزارش‌های تصویری از اعتراض‌های مردم در شهرهای مختلف ایران

زنجان: زندانی کردن مردم داخل پاساژ


اینترنت موبایل همراه اول  در ایران قطع شد


اراک: حمله به فرمانداری

 


پیش‌بینی خبرگزاری فارس: رسانه‌های ضد انقلاب پروژه کشته‌سازی در پیش دارند

خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران به نقل از یک کارشناس مسائل امنیتی پیش‌بینی کرده است که «رسانه‌های ضدانقلاب برای جلوگیری از سرد شدن اعتراضات در فاز بعدی وارد پروژه افزایش شدید خشونت‌های خیابانی و درنتیجه پروژه کشته‌سازی خواهند شد».

به گفته این کارشناس «خشونت‌های خیابانی» افزایش خواهد یافت تا جلوی «سرد شدن اعتراض‌ها» گرفته شود.


خبرهایی تایید نشده حاکی از آن است که تیراندازی ماموران امنیتی به سوی معترضان در دورود لرستان ۳ کشته و  تعدادی زخمی بر جای گذاشت.


پاسخ مدیر عامل تلگرام به درخواست وزیر ارتباطات ایران

‍  پاسخ  پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام به درخواست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران:
دعوت به خشونت بر اساس قوانین تلگرام ممنوع است. اگر این امر تأیید شود ما چنین کانال‌هایی را بدون توجه به وسعت و گرایش سیاسی آن‌ها مسدود خواهیم کرد.

 


زنجان، درگیری نیروهای یگان ویژه با مردم


هشدار  اکبر ترکان به مخالفان سیاسی روحانی: موج‌سواری نکنید



شیراز: توپ تانک مسلسل دیگر اثر ندارد

 


کرمان: ملت گدایی می‌کند، آقا خدایی می‌کند

 


نجف‌آباد: جمهوری اسلامی نمیخواهیم، نمیخواهیم

 


خبرگزاری فارس: ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر با شعارهای ساختارشکنانه موجب مسدود شدن خیابان‌های منتهی به میدان انقلاب شدند


کرمانشاه: درگیری نیروهای امنیتی و مردم


سمنان: استقلال آزادی جمهوری ایرانی


شیراز: مرگ بر ستمگر


 آذری جهرمی خطاب به موسس تلگرام: نفرت‌پراکنی علیه ایران از طریق تلگرام باید متوقف شود

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران در  حساب توئیتر خود خطاب به موسس تلگرام نوشت: یک کانال تلگرامی در حال نفرت پراکنی است٬ مردم را تشویق می‌کند که از کوکتل مولوتوف استفاده کنند٬ مسلح شوند و جامعه را نا آرام کنند. حالا زمان آن است که چنین تشویقاتی توسط تلگرام متوقف شود.

 


رییس سازمان زندان‌ها: امکان دادن سه وعده غذای مناسب به زندانیان را نداریم


 بیگدلی نماینده خدابنده: سانسور اخبار بی‌فایده است


ایستگاه‌های مترو انقلاب و ولیعصر تهران به دلیل مسائل امنیتی تعطیل شد

مدیرکل روابط عمومی متروی تهران اعلام کرد که ایستگاه‌های مترو انقلاب و ولیعصر تهران به دلیل تجمع‌های اعتراضی و مسائل امنیتی تعطیل شده‌اند.


 


احمد خاتمی: نام حوادث روزهای اخیر را «فتنه جدید» می گذارم

 



 نماینده مجلس: انتساب تجمعات به منافقین و سلطنت‌طلبان اشتباه محرز است


تجمع اعتراضی مردم، امروز/ تهران

به گفته شاهدان عینی در تجمع امروز مردم در مقابل دانشگاه تهران پلیس زیر سر در دانشگاه مستقر شده و جمعیت  درون دانشگاه هستند. چند نفر  بازداشت شدند. شعارها تند شده و مردم علیه ولایت فقیه شعار می‌دهند.

 



وزیر کشور: فراخوان تجمعات در فضای مجازی غیرقانونی است

رحمانی فضلی، وزیر کشور اعلام کرد: گزارش‌هایی درباره برخی فراخوان‌های فضای مجازی که مردم را دعوت به تجمع می‌کنند داشته‌ایم و این تجمعات قطعا غیرقانونی است.

به گفته وزیر کشور نیروی انتظامی و قوه قضائیه تاکنون تلاش کرده‌اند، مدیریت کنند تا تجمعات غیر قانونی تبدیل به مسئله‌ای نشود که نگرانی ایجاد کند.

وزیر کشور  همچنین تاکید کرد افرادی که می‌خواهد تجمعی داشته باشند، باید درخواست دهند، وزارت کشور و استانداری‌ها درخواست آنان را بررسی می‌کنند./عصر ایران


تجمع اعتراضی مردم امروز/ تهران

 


برگزاری مراسم ۹ دی در شهرهای مختلف ایران

رسانه‌های داخلی ایران امروز به طور گسترده ای در حال پوشش مراسم سالگرد ۹ دی هستند. این در حالی است که در طی دو روز گذشته تجمعات اعتراضی که در شهرهای مختلف ایران برگزار شد انعکاس کمی در این خبرگزاری‌ها داشت.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی تجمع‌های ۹ دی در ۱۲۰۰ نقطه مختلف برنامه ریزی شده است.


کیهان: قوه قضاییه رئیس بانک مرکزی را احضارکند تا همه چیز حل شود

کیهان در شماره روز شنبه ۹ دی خود در رابطه با اعتاضات مردمی دو روز اخیر نوشت: قوه قضائیه می‌تواند با احضار و برخورد قانونی با رئیس‌کل و مسئولان مقصر در بانک مرکزی که موسسات مالی غیرمجاز یکی از دسته‌گل‌های آنهاست و بخش قابل توجهی از اعتراض صورت گرفته نیز در همین رابطه است، بخشی از حقوق مال‌باختگان را اعاده کند و موجبات دلگرمی مردم معترض را فراهم کند.

به نوشته این روزنامه اصولگرا در شرایطی که مشکلات معیشتی و اقتصادی صدای اعتراض مردم در شهرهای معدودی را درآورده، اگر دولت به گلایه‌مندی‌های مردم «سیاسی» نگاه کند، «در حق خود خیانتی نابخشودنی کرده» و نشان داده است که هیچ راه‌حلی برای مشکلات مردم جز اتهام‌زنی به این و آن در چنته ندارد.


بیانیه وزارت امور خارجه امریکا در حمایت از «انتقال مسالمت‌آمیز دولت» در ایران

عصر روز گذشته وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اعتراضات مردمی در ایران با انتشار بیانیه‌ای از مردم ایران حمایت و بازداشت تظاهرات‌کنندگان را محکوم کرد.

سخن‌گوی وزارت خارجه آمریکا هتر نوئرت در این بیانیه از همه کشورها خواسته است «علنا از مردم ایران و درخواستشان برای حقوق اولیه و پایان فساد حمایت کنند.» و ادامه داد “رهبران ایران یک کشور ثروتمند با تاریخ و فرهنگی غنی را به کشوری سرکش و ضعیف تبدیل کرده‌اند که عمده صادراتش خشونت، خون‌ریزی و هرج و مرج است.»

در این بیانیه همچنین تاکید شده است که «از عناصری در داخل ایران حمایت می‌کند که بتواند به انتقال مسالمت‌آمیز دولت منجر شود.»

قبل از آن هم در طی روز گذشته  پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و سناتور جمهوری‌خواه تام کاتن خواستار حمایت آمریکا از اعتراض‌ها در ایران شدند./بی‌بی‌سی فارسی

 


۳۲هزار پلاک در تهران روی گسل یا درحریم آن قراردارند


عکس‌العمل ترامپ به اعتراضات روزهای اخیر ایران: حکومت ایران باید حقوق مردمش به رسمیت بشناسد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، شامگاه جمعه درباره اعتراض‌ها در ایران توییت کرد و نوشت «حکومت ایران باید حقوق مردمش از جمله حق بیان را به رسمیت بشناسد.»

رئیس‌جمهوری آمریکا در توئیت خود تاکید کرد شهروندان ایرانی که «تظاهرات مسالمت‌آمیز »کرده‌اند، از «فساد حکومت و بر باد دادن ثروت کشور برای تامین مالی تروریسم در خارج، جان‌به‌لب شده‌اند.»

«حکومت ایران باید حقوق مردمش از جمله حق بیان را به رسمیت بشناسد » چرا که «دنیا دارد تماشا می‌کند!»

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/946949708915924994


اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »