جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه: با ورود سپاه «کار یکسره خواهد شد»

در پی اعتراضات در تهران ۴۵۰ نفر بازداشت شدند

زیتون- علی‌اصغر ناصربخت٬ معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری تهران٬ اعلام کرد که روز شنبه حدود ۲۰۰ نفر، روز یکشنبه ۱۵۰ نفر و روز گذشته حدود ۱۰۰ نفر بازداشت شده‌اند.

ناصربخت با اشاره به برخی از «اقدامات غیرقانونی تجمع‌کنندگان» توضیح داد: «متاسفانه شاهد بودیم که در برخی از نقاط، تجمع‌کنندگان اذیت و آزار شهروندان را در دستورکار خود قرار داده بودند که به طور مثال در مواردی شاهد بودیم که آنها سرنشینان تاکسی‌ها یا اتوبوس‌ها را پیاده می‌کردند. همچنین در خیابان انقلاب و آزادی تجمع‌کنندگان مسافران را از یک تاکسی پیاده کرده و تاکسی را به آتش کشیدند.»

موسی غضنفرآبادی٬ رییس دادگاه انقلاب نیز صبح امروز گفت: «هر روزی که از اغتشاشات بگذرد و افراد دستگیر شوند، جرم و مجازات‌شان بیشتر می‌شود و ما اینها را دیگر معترضین نسبت به حقوق‌شان نمی‌دانیم بلکه این افراد کسانی هستند که می‌خواهند به اصل نظام ضربه بزنند.»

به گفته او کسانی که از روزهای سوم به بعد اغتشاشات دستگیر شوند، جرم و مجازات‌شان سنگین خواهد بود زیرا با توجه به اعلام وزارت کشور مبنی بر غیرقانونی بودن این تجمعات، عالماً و عامداً و با علم و آگاهی اقدام به تجمع، اغتشاش و حرمت‌شکنی کرده‌اند.

غضنفرآبادی درباره عناوین اتهامی افراد دستگیر شده نیز توضیح داد که عنوان اتهامی برخی افراد دستگیر شده ممکن است محاربه و برخی نیز اقدام علیه امنیت ملی، تخریب اموال عمومی، تخریب اموال اشخاص، ضرب و شتم و غیره باشد.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری تهران همچنین به این سوال ایلنا که آیا از قرارگاه ثارالله تهران برای تامین امنیت شهر درخواستی شده است؟ پاسخ داد: «چنین چیزی مطرح نیست. شهر در کنترل عوامل انتظامی است و ابداً چنین درخواستی مطرح نیست. برداشت ما این است که امروز وضعیت شهر تهران به مراتب نسبت به روزهای گذشته شرایط آرام‌تری را خواهد داشت کما آنکه دیروز هم نسبت به روزهای قبل خود آرام‌تر بود.»

اسماعیل کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه نیز در همین رابطه به تسنیم گفت مسئولیت در این زمینه کاملا برعهده نیروی انتظامی است و قرارگاه، ناظر اتفاقات است.

به گفته او اگر ناجا درخواست کمک کند، قرارگاه ثارالله آماده است براساس مصوبات قانونی که در گذشته در شورای عالی امنیت ملی و شورای امنیت کشور تصویب شده است، کمک کند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران گفت:« اجازه نخواهیم داد وضعیت ناامنی در تهران تداوم پیدا کند» به گفته او « اگر وضعیت ناامنی تهران تداوم یابد، قطعا مسئولان تصمیماتی خواهند گرفت و در آن صورت کار یکسره خواهد شد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه: با ورود سپاه «کار یکسره خواهد شد»

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »