وزیر ارتباطات: ادامه فعالیت تلگرام منوط به حذف موارد تروریستی است

زیتون- محمدجواد آذری جهرمی٬ وزیر ارتباطات٬ ادامه فعالیت تلگرام را مشروط به حذف موارد به گفته او «تروریستی» کرد.

شامگاه دهم دی ماه دسترسی شهروندان ایرانی به تلگرام و اینستاگرام در ایران محدود شد.
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از یک منبع آگاه خبر داده بود که «با تصمیم سطوح عالی امنیتی» فعالیت دو شبکه پیام رسان «تلگرام و اینستاگرام» به طور موقت محدود می شود.
خبرگزاری صدا و سیما بدون اشاره به نام این منبع آگاه٬ به نقل از او نوشت که این تصمیم در راستای حفظ آرامش و امنیت شهروندان اتخاذ شده است.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که شبکه اجتماعی تلگرام، کانال «آمد نیوز» را بست. اما پس از بستن کانال‌های دوم و سوم منتسب به این وب‌سایت خبری٬ از بستن دیگر کانال‌های نزدیک یا وابسته به آن سر باز زد.

این کانال طی اعتراضات سراسری روزهای گذشته در ایران دست به اطلاع رسانی وسیعی زده بود.

پیشتر تلگرام به خواست ایران کانال «ری استارت» را نیز بسته بود.

آذری‌جهرمی در حاشیه هیئت دولت درباره وضعیت بازگشایی تلگرام و اینستاگرام  گفت: «این چالش وجود داشت که بین چیزی که در حال وقوع در کشور است و چیزی که مورد استفاده مردم بود در صورت مسدود شدن موجب نارضایتی مردم شده و اگر بازگذاشته می‌شد امنیت اجتماعی کشور زیر سوال می‌رفت.»

به گفته وزیر ارتباطات خیلی از کانال‌های تلگرامی هستند که اقدامات تروریستی را ترویج کرده و مردم را برای این حرکات تشویق می‌کنند.

او با تاکید بر اینکه کانالهای متعدد تلگرامی وجود دارند که به ترویج خشونت و رفتارهای تروریستی اقدام می‌کنند، ادامه داد: «آمارها و مستندات این مسئله وجود دارد و اگر تاکنون در این مورد آمار و مستنداتی ارائه نکرده‌ایم به دلیل عدم ترویج خشونت بوده است. کانال‌هایی که مردم را به آتش زدن خانه مسئولان، مساجد، تکایا و حمله به مراکز نظامی تشویق می‌کنند. اینگونه موارد در هیچ کشوری اجازه فعالیت نخواهند داشت.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تصمیم شورای امنیت کشور درباره توقف فعالیت برخی شبکه‌های اجتماعی افزود: «در مرحله اول درباره فعالیت این شبکه‌های مجازی در شورای امنیت کشور و در شرایطی که نظرات متفاوتی درباره فعالیت آنها وجود داشت تصمیم به توقف برخی از این شبکه‌ها گرفته شد که این تصمیم طی چند روز اخیر در کشور اجرایی شد.»

آذری جهرمی تاکید کرد که از روز گذشته پیگیری‌هایی در این زمینه از شورای امنیت کشور انجام دادیم که در مناطقی که آرامش بازگشته است این شبکه‌ها اجازه فعالیت داشته باشند و فعالیت آنها از سر گرفته شود. با مدیر تلگرام نیز مکاتبه کردیم که ادامه فعالیت تلگرام در ایران منوط به حذف موارد تروریستی است.

به گفته وزیر ارتباطات بیشترین کاربران و حجم استفاده از تلگرام در ایران است طبیعتا اگر احترام متقابل نباشد، شرایط دشوار می‌شود. امیدواریم مدیر تلگرام به مقررات خود و درخواست مردم برای حذف موارد تروریستی احترام بگذارد.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »