شکایت نماینده جمهوری اسلامی از حمایت آمریکا از معترضان

طرح آمریکا برای تحریم عوامل سرکوب معترضان ایرانی

زیتون–  آمریکا می‌خواهد تا «اطلاعات قابل تعقیب» درباره افراد و سازمان‌هایی که در سرکوب معترضان ایران دست داشته‌اند را جمع‌آوری کند تا آنها را هدف تحریم قرار دهد.
مهدی پرپنچی٬ خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی نیز در توییترش نوشت: «یک مقام ارشد دولت آمریکا به بی‌بی‌سی فارسی گفته است که واشنگتن در حال بررسی تحریم‌های تازه‌ای علیه تعدادی از مقامات و نهادهای جمهوری اسلامی‌ است؛ تحریم‌هایی که می‌تواند صداوسیما و محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران را هم هدف قرار بدهد.»
دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، هم روز چهارشنبه و طی پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «برای مردم ایران که در تلاشند دولت‌شان را از دست فاسدها پس بگیرند احترامی بسیار قائلم. در موقع مقتضی شاهد حمایتی بزرگ از سوی ایالات متحده خواهید بود».
ترامپ توضیح نداد که این حمایت بزرگ چه خواهد بود، اما طبق گفته یک مقام رسمی دولت، کاخ سفید در حال بررسی تمام زمینه‌هاست تا شخصیت‌های حقیقی یا حقوقی که مرتکب نقض حقوق بشر، سانسور یا جلوگیری از تجمع آزاد در ایران می‌شوند را در فهرست تحریم‌ها قرار دهد.
نیکی هیلی٬ نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز پیشتر خواستار برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل در خصوص ناآرامی های ایران شده بود.
غلامعلی خوشرو٬ نماینده ایران در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد از حمایت‌های اخیر رییس‌جمهور آمریکا از تظاهرات سراسری در ایران شکایت کرده است. خوشرو در این نامه اعتراضی به سازمان ملل متحد، آمریکا را به اقدام «مداخله‌جویانه» و به گفته این مقام «بی‌شرمانه» در امور داخلی ایران متهم کرده است.
به گفته نماینده ایران، اقدامات اخیر آمریکا با قواعد حقوق بین‌الملل در تناقض است و جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد «همه کشورها چنین سیاست خطرناکی را محکوم کرده و از دولت آمریکا بخواهند مسئولانه عمل کند و به اصول منشور ملل متحد پایبند بماند.»
اعتراض به گرانی و مشکلات اقتصادی، شعارهایی علیه رهبر و رییس جمهوری سر داده‌اند.
دامنه این اعتراضات به سرعت بالاگرفت و به شهرهای مختلف ایران سرایت کرد.
در طی روزهای اعتراض٬‌ بر اساس اخبار صدا و سیما حداقل ۲۱ تن کشته شدند. صدا و سیما از کشته شدن دست کم ۹ نفر در اعتراض‌های دوشنبه شب در استان اصفهان در مرکز ایران خبر داده است.
به گفته شبکه خبر، ۶ نفر در درگیری‌های قهدریجان، یک نفر در خمینی‌شهر، یک عضو بسیج در کهریزسنگ نجف‌آباد و یک مأمور نیروی انتظامی در نزدیکی نجف‌آباد کشته شدند.
پیشتر نیز شبکه خبر، وابسته به صدا و سیما٬‌ اعلام کرد که ۱۵ نفر در طی اعتراضات سراسری در ایران کشته شده‌اند.
بر اساس این خبر طی چهار روز اول اعتراضات ۶ نفر در تویسرکان٬ سه نفر شاهین شهر٬ ۴ نفر دورود و ۲ نفر در ایذه کشته شده‌اند.
روزنامه ایران نیز از قول وزیر آموزش و پرورش به کشته شدن دو دانش آموز به نام‌های آرمین و شایان اشاره کرده و نوشته است: «یکی از دانش‌آموزان آرمین صادقی ۱۳ ساله بود که در خمینی شهر به ضرب گلوله کشته شد.»
همزمان مسئولان استانی از بازداشت دست کم ۴۵۰ نفر در تهران، ۱۰۰ نفر در اراک، ۱۳۸ نفر در مشهد، ۱۵۰ نفر در همدان، ۲۰ نفر در کرج، ۱۰ نفر در ارومیه» و تعدادی از معترضان در قهدریجان خبر داده اند اما «بنا به گفته‌های پراکنده استانداران و فرمانداران، این آمار نهایی بازداشت شدگان نیست.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

شکایت نماینده جمهوری اسلامی از حمایت آمریکا از معترضان

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »