???? زنده| امام جمعه قهدریجان: ما به کشته شده‌ها اغتشاشگر نمی‌گوییم

 

 

 


آزادی ۱۳ دانشجوی بازداشتی دانشگاه علامه


تقاضای محاکمه هاشمی شاهرودی در آلمان

 آیت الله محمود هاشمی شاهرودی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام  از دو هفته پیش برای تکمیل دوره درمانی  به آلمان سفر کرده است. در طی روزهای اخیر انتشار عکس‌هایی از وی در بیمارستان خصوصی علوم عصبی هانوفر در آلمان که ریاست آن را پروفسور سمیعی بر عهده دارد خبرساز شده است.

با انتشار خبر حضور هاشمی شاهرودی در این بیمارستان گروهی از ایرانیان مقیم آلمان در اعتراض به بستری بودن او و با تقاضای محاکمه رئیس پیشین قوه قضاییه ایران به اتهام نقض حقوق بشر تجمع کردند.

مهدی مهدوی آزاد، روزنامه نگار، در صفحه توئیتر خود نوشته است: به نظر می‌رسد که احتمالا باید نام رئیس مجمع تشخیص مصلحت را از لیست نامزدهای بالقوه رهبری جمهوری اسلامی پس از آیت الله خامنه ای خط زد. آیت الله هاشمی شاهرودی به سرطان سمت راست روده بزرگ در استیج ۳ مبتلاست. سرطان در بخش اول کولون واقع بوده و به همین دلیل با تاخیر و در مرحله نسبتاً پیشرفته کشف شده. دلیل سفر او به آلمان و اقامت در کلینیک خصوصی پروفسور سمیعی در هانوفر، تشخیص یک تومور لنفومیک – متاستازیک و انفیلتراتیو با منشاء سرطان کلون در جمجمه است. او اخیراً اختلال دید و شنوایی داشته است.


دادستان تهران: دو روز اخیر ۷۰ نفر از بازداشت‌شدگان آزاد شدند

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران گفت: ظرف ۴۸ ساعت اخیر تعداد ۷۰ نفر از متهمان آشوب‌ها با تکمیل تحقیقات و اخذ ضمانت آزاد شدند.

به گفته او «روند آزادی سایر متهمان به استثنای عوامل اصلی آشوب‌ها، پس از اخذ سوابق آنان از نهادهای امنیتی و ارزیابی دلایل تحصیل شده، ادامه خواهد یافت.»/ میزان


امام جمعه قهدریجان: ما به کشته شده‌ها اغتشاشگر نمی‌گوییم

امام جمعه قهدریجان گفت: ما به کشته شده‌ها اغتشاشگر نمی‌گوییم و اتفاقات رخ داده به این معنی نیست که افرادی که کشته شدند اغتشاشگر بودند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که مسئولان برای پیگیری مشکلات مردم قهدریجان چه کرده‌اند، با اشاره به مشکلات متعدد مردم قهدریجان گفت: به نظرم باید به مطالبات به حق مردم توجه کنند. مردم قهدریجان کشاورز هستند و هشتاد درصد این افراد کاری جز کشاورزی بلد نیستند و به خاطر مسائل آب بار‌ها مسالمت آمیز اعتراض کردند و در اعتراضات خود حتی گاهی آش محلی هم به مردم رهگذر، می‌دادند. برای حل مشکل مردم هرچند تصمیمات مقطعی گرفته می‌شد اما هیچکدام درمان دردهای مردم نبود. امیدوارم این بار نسخه بهتری برای مردم در نظر بگیرند.

او همچنین درباره وضعیت دانش آموزان بازداشت شده، گفت: ما پیش از این مکرر گفتیم که زندان‌های ما زندانی نیست که یک نوجوان بتواند در آن تربیت شود./ایلنا


نماینده ایذه: افرادبازداشت شده بین ۱۶تا ۲۴ سال هستند


تصویب طرح تعیین مکان برای برگزاری تجمعات مردم

سخنگوی شورای شهرتهران اعلام کرد: بر اساس طرحی که امروز به تصویب اعضای شورای شهر رسید شهرداری مکلف شده است مکان‌هایی را ظرف مدت یک ماه جهت تجمعات و اعلام انتقادات مردم شهر تهران به شورا معرفی کند./ایسنا


اسامی خدمه ایرانی نفتکش سانچی

https://twitter.com/parhiz/status/949931586451099648


 ۵۱ نفر در زلزله شب گذشته سرپل ذهاب مصدوم شدند

اورژانس کشور آخرین آمار مصدومان زلزله شب گذشته سرپل ذهاب را ۵۱ نفر اعلام کرد.

آخرین آمار مصدومان زلزله سرپل ذهاب در مجموع ۵۱ نفر مصدوم ۱۳ نفر تحت نظر در سرپل ذهاب و ۳ نفر اعزام به کرمانشاه و ۳۵ نفر نیز درمان سرپایی شدند.

شب گذشته زلزله‌ای به بزرگی ۵.۱ سرپل ذهاب را لرزاند./ایلنا


رفع فیلتر تلگرام منوط به تعهد مدیران آن شد

سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: با توجه به اینکه موضوع فیلترینگ به شورای عالی امنیت ملی مطرح بود، قرار شد با تمهیدات لازم نسبت به رفع فیلتر اقدام شود.
بهروز نعمتی تاکید کرد: البته فیلترینگ تلگرام به تعهداتی که مجموعه تلگرام باید بدهد، بستگی دارد به ویژه اینکه یکی از سایت‌های معاند اقداماتی انجام داد و ابزار اطلاع‌رسانی آن نیز تلگرام بود.
بنابراین از وزارت ارتباطات خواسته شد تعهدات الزام‌آور را برای رفع تلگرام انجام دهد و در این زمینه مذاکراتی داشته باشد./ ایسنا


جلسه مشورتی نمایندگان مجلس درباره اعتراضات اخیر در حال برگزاری است



۳۰ ایرانی در حادثه برخورد یک تانکر نفتی با کشتی باربری در چین مفقود شدند

بر اثر برخورد یک تانکر نفتی با یک کشتی باربری در سواحل شرقی چین دستکم ۳۰ ایرانی و دو بنگلادشی مفقود هستند.

به گفته مقامات وزارت حمل ونقل چین عملیات نجات و امداد در جریان است. تصاویر تلویزیون دولتی چین نشان می‌دهد که دود غلیظی از این تانکر آتش گرفته در حال بیرون آمدن است.

خبرگزاری میزان به نقل از کسری نوری، سخنگوی وزارت نفت ایران، گزارش کرد که «نفت‏‎کش آتش گرفته در سواحل شرقی چین متعلق به شرکت ملی نفتکش و در اجاره یک شرکت کره‌ای بوده است.»

همزمان حسن قشقاوی، معاون پارلمانی، کنسولی و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه ایران، در سخنانی گفته است که درباره این حادثه با سفیر ایران در چین رایزنی‌ها و گفت‌وگوهایی داشته است.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »