تلگرام رفع فیلتر شد

زیتون– برخی کاربران تلگرام در داخل ایران اعلام کردند که دسترسی به این شبکه از لحظاتی پیش آزاد شد.

دسترسی به تلگرام البته فقط بر روی شبکه خاتگی و اپراتور همراه اول برای کاربران ایران میسر شده است.

از دهم دی‌ماه دسترسی کاربران ایرانی به دو اپلیکیشن تلگرام و اینستاگرام محدود شد.

تلگرام همچنان فیلتر است و به گفته مسئولان تا زمانی که مدیران آن تعهد ندهند که طبق موازین جمهوری اسلامی بر این شبکه نظارت خواهند داشت٬‌ فیلتر خواهند ماند.

اینستاگرام اما پس چند روز رفع فیلتر شد. رفع فیلتر اینستاگرام نیز اول روی شبکه خانگی و پس از آن برای اپراتورهای دیگر صورت گرفت.

بهروز نعمتی٬‌سخنگوی هیئت رییسه مجلس ۱۷ دی‌ماه خبر داده بود که در نشست غیرعلنی مجلس با حضور وزرای اطلاعات، کشور، دبیر شورای عالی امنیت ملی، جانشین فرمانده سپاه، فرمانده نیروی انتظامی و رییس سازمان صداوسیما، رفع فیلتر تلگرام منوط به تعهد مدیران آن شد و مقرر شد وزارت ارتباطات تعهدات الزام‌آور را برای رفع فیلتر اخذ کند.

به گفته نعمتی با توجه به اینکه موضوع فیلترینگ به شورای عالی امنیت ملی مطرح بود، قرار شد با تمهیدات لازم نسبت به رفع فیلتر اقدام شود، البته فیلترینگ تلگرام به تعهداتی که مجموعه تلگرام باید بدهد، بستگی دارد به ویژه اینکه یکی از سایت‌های معاند اقداماتی انجام داد و ابزار اطلاع‌رسانی آن نیز تلگرام بود بنابراین از وزارت ارتباطات خواسته شد تعهدات الزام‌آور را برای رفع فیلتر تلگرام انجام دهد و در این زمینه مذاکراتی داشته باشد.

تصمیم به فیلتر تلگرام پس از آن گرفته شد که پل دورف٬ مدیر این شبکه پیام رسان٬‌ به در خواست وزیر ارتباطات سه کانل آمد نیوز بر روی این شبکه را بست ولی از بستن دیگر کانال‌های منسوب به این وب‌سایت خودداری کرد.

پیشتر چند نماینده مجلس با ادامه فیلترینگ تلگرام مخالفت کرده بودند. اما محمدجواد آذری جهرمی٬ وزیر ارتباطات٬ ۱۳ دی ماه ادامه فعالیت تلگرام را مشروط به حذف موارد به گفته او «تروریستی» کرده بود.

عبدالصمد خرم‌آبادی٬ دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و معاون دادستان کل کشور٬ ۲۰ دی ماه رفع فیلتر از اپلیکیشن اینستاگرام را غیر قانونی خواند.

به گفته او از سوی دادستانی کل کشور به مسئولین وزارت ارتباطات اخطار داده شده که رفع فیلتر اینستاگرام بر خلاف موازین قانونی و قضایی انجام شده و مسئولین امر باید پاسخگو باشند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »