شهردار تهران: قرارداد صوری میلیاردی شهرداری گذشته با ناجا در انتخابات خرج شد

زیتون– محمدعلی نجفی٬ شهردار تهران٬ خبر از تخلف اقتصادی قالیباف داد.

او در جلسه امروز شورای شهر با ارائه گزارش ۱۰۰ روزه شهرداری و بررسی عملکرد شهرداری قبلی از قراردادهای شهرداری با ناجا که پولش صرف انتخابات شد، افشاگری کرد.

به گفته محمدعلی نجفی در اواخر اسفند ماه ۹۵ قراردادی با یک فردی در دانشگاه پلیس به مبلغ یک میلیارد تومان برای تدوین شاخص ارزیابی عملکرد بسته شده است. فرد طرف قرار داد هم بعد از مدت ها یک گزارشی داده که شاید ارزش کارشناسی ۱۰ میلیون تومان هم نباشد.

به گزارش ایسنا حدود ۸۵۰ میلیون تومان از این رقم پرداخت شده و جای تاسف است آخرین پرداخت در تاریخ یک مرداد ۹۶ بوده است حتی بعد از انتخابات شوراها و قطعی شدن تغییر و تحول در مدیریت شهرداری صورت گرفته است.

شهردار تهران ادامه داد: «بررسی کردیم دیدیم یک قرارداد دیگری در تاریخ دو مرداد ۹۶ با همین آقا بسته شده است به مبلغ ۷۳۰ میلیون تومان که آخرین پرداخت دو پنج ۹۶ بوده است یعنی روز قرارداد با روز پرداخت یکی بوده است و ۵۸۴ میلیون تومان به ایشان پرداخت شده است.»

محمدعلی نجفی افزود: «این آقا مدعی است از کل مبلغ ۱ میلیارد و ۵۳۴ میلیون تومان، تنها ۱۷۰ میلیون به خودش دادند و بقیه را به حساب ایشان ریختند و ایشان به به حساب یکی از روسای دفتر معاونان شهرداری ریخته و به ادعای آقای دوم این پول در انتخابات خرج شده است. در همان ۱۷۳ میلیون تومانی که به این آقا داده شده است مکتوب اعلام شده است ۲۰ میلیون سهم خودش بوده و بقیه سهم دیگران.»

نجفی در پایان گفت: «یعنی از دو قرارداد یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومانی مجری ۲۰ میلیون و افراد دیگر ۱۴۰ – ۱۵۰ میلیون گرفته اند و حدود یک میلیارد و خرده ای از طریق رئیس دفتر یکی از معاونان شهردار به فعالیت های عام المنفعه انتخاباتی برگشت داده شده است.»

بررسی‌های بیشتر نشان داده که رقم بدهی ثبت شده شهرداری ۲۹ هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان بوده است، ۲۲ هزار و ۶۰۰ میلیون تومان نیز رقم بدهی ثبت نشده شهرداری است و پیش بینی می‌شود که حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومان نیز بدهی احتمالی وجود و بر همین اساس بدهی شهرداری در حوزه ثبت شده، ثبت نشده و بدهی احتمالی حدود ۵۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است که سه برابر بودجه فعلی شهرداری است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »