۲۰ هزار میلیارد تومان در دوره شهرداری قالیباف گم شد

زیتون– مجید فراهانی٬ یکی از اعضای شورای شهر تهران٬ گفت که بین درآمدهای و هزینه‌های شهرداری در طول ۱۲ سال شهرداری محمد باقر قالیباف «۲۰ هزار میلیارد تومان» اختلاف وجود دارد و باید تکلیف این رقم «گم شده» مشخص شود.
به گزارش ایسنا فرهانی ادامه داد: «هر چند که برخی می‌گویند این پول برای پرداخت بدهی صرف شده اما جای سئوال است که مگر حساب و کتاب نداریم که در هیچ کجا قید نشده است که این ۲۰ هزار میلیارد تومان کجا رفته است؟»
به گفته این عضو شورای شهر تهران، در گزارش شهردار تهران رقم متفاوتی از ۲۰ هزار میلیارد تومان ذکر شده است و براساس این گزارش، وضعیت ۵۲۰۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری مشخص نیست.
او خواستار آن شد که قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور به این موضوع ورود و وضعیت این پول‌ها را مشخص کنند.

این اظهارات یک روز پس از ارائه گزارش تخلفات مالی شهردار سابق تهران طرح شد.

محمدعلی نجفی٬ شهردار تهران روز گذشته با ارائه گزارش ۱۰۰ روزه شهرداری و بررسی عملکرد شهرداری قبلی از قراردادهای شهرداری با ناجا که پولش صرف انتخابات شد، افشاگری کرد.
شهردار فعلی تهران٬ شهردار و مدیران سابق این نهاد را به مواردی چون «هزینه کردن بودجه شهرداری در انتخابات ریاست جمهوری»، «استخدام ناگهانی ۱۳ هزار نفر در آستانه انتخابات»، «خیانت در صندوق ذخیره کارکنان شهرداری» و «واگذاری سلیقه ای۶۷۴ ملک» متهم کرده بود.
نجفی همچنین گفته بود که شهرداری تهران قصد دارد که گزارش چهار یا پنج مورد از «تخلفات» دوره شهرداری محمد باقر قالیباف را به قوه قضائیه ارسال کند.
غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران، در واکنش به این سخنان عصر روز گذشته گفت که «معمولا مسئولین جدید نسبت به مسئولین سابق حرف‌هایی دارند. ما هم می‌گوییم گزارش کنید تا رسیدگی کنیم اما بعضی وقت‌ها حرف می‌زنند و گزارشی نمی‌دهند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »