دبیرکل سازمان ملل خواستار به رسمیت شناختن حق اعتراض مردم ایران شد

زیتون– آنتونیو گوترش٬‌ دبیرکل سازمان ملل متحد٬ خواستار به رسمیت شناختن حق اعتراض شهروندان ایرانی شد.

اودر جریان یک کنفرانس خبری گفته حق بیان اعتراض، یکی از حقوق بنیادین بشر است و در مورد معترضان ایرانی نیز باید محترم شمرده شود اما تاکید کرد که در عین حال از معترضان خواسته‌است، این کار را به‌شکل مسالمت‌آمیز انجام دهند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل ۲۶ دی ماه، در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک، در پاسخ به پرسشی در مورد اعتراضات اخیر ایران و کشته‌شدن بیش از ۲۰ نفر از معترضان و بازداشت صدها تن دیگر، سخن گفته‌است.

به گفته گوترش او خود سال‌ها هم معترض بوده و هم دولتمردی که هدف اعتراضاتی قرار گرفته‌است، و به همین دلیل این موضوع برایش اهمیت بسیار زیادی دارد.

تجمع‌ها و تظاهرات از روز پنجشنبه هفتم دی ماه در شهر مشهد آغاز شد که شرکت‌کنندگان در آن ضمن اعتراض به گرانی و مشکلات اقتصادی، شعارهایی علیه رهبر و رییس جمهوری سر داده‌اند.
دامنه این اعتراضات به سرعت بالاگرفت و به شهرهای مختلف ایران سرایت کرد.
در طی روزهای اعتراض٬‌ بر اساس اخبار صدا و سیما حداقل ۲۱ تن کشته شدند. محمود صادقی٬ نماینده مجلس تعداد بازداشت شدگان را حداقل ۳۷۰۰ نفر ذکر کرده است.
همچنین به گفته علی مطهری٬ نایب رییس مجلس حداقل سه نفر از بازداشت شدگان در طول مدت بازداشت درگذشته‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »