????زنده|رییس کمیسیون تلفیق بودجه: ردیف ریزگردها در بودجه باقی می‌ماند

 

 

محمد خاتمی: منشا اعتراضات بی اعتمادی به «اصلاح طلبان و دیگران» بود


اولین توئیت شهردار تهران


رییس کمیسیون تلفیق بودجه: ردیف ریزگردها در بودجه باقی می‌ماند

رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ گفت: ردیف ریزگردها در بودجه سال آینده باقی خواهد ماند.

غلامرضا تاج گردون  با اشاره به اظهارات معاون سازمان محیط زیست درباره حذف بودجه مقابله با گرد و غبار خوزستان در سال ۹۷، گفت: متاسفم از اینکه در دو ماه بررسی بودجه کشور، مسئولان محیط زیست کشور از رییس تا معاون ایشان حتی یک بار دنبال موضوع آلودگی محیط زیست و ریزگردها نیامدند.

وی افزود: متاسفانه اعتبار مربوط به ریزگردها را بدون اذن در بودجه گذاشتند که مردم عزیز خوزستان را طبق معمول علاف تصمیمات غیر مسئولانه خودشان کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به مردم عزیز خوزستان عرض کنم حتما ردیف ریزگردها بدون منت گذاری بر مردم شریف پایدار خواهد ماند و مسئولین محیط زیست از شعار و دشمنی با مردم خوزستان دست بردارند./ایسنا


بازگرداندن ۶٣٠ هزار تن از اتباع غیرمجاز در سال جاری

بر اساس آخرین گزارش ارائه شده در دهمین جلسه کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۶۳۰ هزار نفر از اتباع خارجی غیر مجاز شناسایی و بازگردانده شدند.

در این جلسه که به ریاست وزیر کشور برگزار شد همچنین اعلام شد که حدود ۹۷ درصد اتباع مجاز خارجی کارت آمایش حاوی اطلاعات هویتی، سکونتی، شغلی، طایفه ای، مذهبی و … دریافت کرده اند.

برقراری بیمه سلامت برای ۲۲۹ هزار نفر از پناهندگان آسیب پذیر و صدور برگه تحصیلی برای ۱۷۲ هزار دانش آموز غیرمجاز طی ۳ سال گذشته پیرو فرمان مقام معظم رهبری از دیگر موارد اشاره شده در این گزارش بود./ایسنا


قیمت سکه و دلار روند افزایشی خود را حفظ کرد


سفیر چین:«سانچی» با کشتی چینی برخورد کرده‌است


واکنش رییس دانشگاه هنر به آجرچین شدن در اتاق مدیرگروه مجسمه‎سازی

رییس دانشگاه هنر با اشاره به مسدود کردن درِ اتاق مدیر گروه مجسمه‌سازی دانشگاه هنر با «آجر» گفت: دانشجویان عجولانه رفتار کردند.

روز گذشته دانشجویان رشته مجسمه سازی به دلیل اعتراض به تقسیم شدن کارگاه کارخود و اختصاص بخشی از آن به دانشجویان تئاتر اقدام به مسدود کردن درِ دفتر مدیر گروه مجسمه‌سازی دانشگاه هنر با استفاده از آجر کردند که این کار بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت. در این راستا رییس دانشگاه هنر گفت: دانشجویان در این موضوع عجولانه رفتار کردند.

غلامرضا اکرمی  افزود: روز گذشته دانشجویان نامه ای به ریاست دانشگاه در این باره نوشته بودند، در این رابطه دستور پیگیری و رسیدگی داده بودم و خواسته بودم در صورتی که لازم نیست این کار انجام نشود ولی دانشجویان قبل از گرفتن جواب نامه خود و در حرکتی شتابزده این کار را انجام داده‌اند./ایسنا


 جعبه سیاه سانچی فردا باز می‌شود

وزیر کار ایران و رئیس کمیته پیگیری نفتکش سانچی اعلام کرد که بررسی جعبه سیاه این نفتکش فردا با حضور نماینده کشور سازنده یعنی سوئد و کشورهای ذی‌نفع از جمله پاناما، بنگلادش، ایران و چین آغاز می‌شود.

ربیعی گفت چهار نفر از سازمان بنادر و شرکت ملی نفتکش به عنوان نماینده ایران در جلسه «بازگشایی جعبه سیاه» حضور خواهند داشت.


پیشنهاد نامگذاری خیابانی به نام «مهدی بازرگان»

احمد مسجدجامعی عضو شورای‌شهر تهران پیشنهاد داد خیابانی در تهران به نام مهدی بازرگان نام‌گذاری شود.

او همچنین تاکید کرد: مهندس بازرگان نقش زیادی در پیشرفت تهران داشته و پیشنهاد می‌شود مکان یا خیابانی به نام وی نامگذاری شود./ایسنا


عضو شورا: کارگروه دلجویی از آسیب‌دیدگان اعتراض‎ها تشکیل شود

زهرا صدراعظم نوری عضو شورای‌شهر تهران پیشنهاد داده تا گارگروهی برای دلجویی از کسانی که در اعتراضات اخیر دچار آسیب شده‌اند تشکیل شود /ایسنا


مجلس در پی اثبات تخلف وزیر کشور

بنابر اخبار رسیده از مجلس گزارشی از عملکرد عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور همراه با اسناد و مدارک در ۵۸ صفحه به دست نمایندگان مجلس رسیده است  و از آنها خواسته شده با توجه به این گزارش مستند، به تکلیف‌شان در قبال این وزیر عمل کنند.

در این گزارش، به انتصابات فامیلی در وزارت کشور به‌طور گسترده پرداخته شده و مدارکی دال بر بی‌ضابطه‌بودن این انتصابات ارائه شده است. روزنامه جمهوری اسلامی درباره جزئیات این گزارش پنجاه و هشت صفحه‌ای در روزهای آینده اطلاعات بیش‌تری ارائه خواهد کرد.»/روزاروز


حسن روحانی به مراسم بزرگداشت جانباختگان سانچی رفت

حضور حسن روحانی  در مراسم بزرگداشت جان‌باختگان نفت‌کش سانچی. علی لاریجانی و وزرای راه و شهرسازی، علوم و کشور هم در این مراسم حضور دارند.

 


۱۵۰ وکیل خواهان پذیرش وکالت بازداشی‌های اعتراضات اخیر شدند

بیش از ۱۵۰ وکیل دادگستری در ایران، در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه خواستار پذیرفتن وکالت بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر شده‌اند.

در نامه  این وکلا به صادق آملی لاریجانی آمده است که نداشتن آمار دقیق از بازداشت‌شدگان، باعث «برهم خوردن آرامش روانی و نگرانی مردم» شده است.

در نامه به رئیس قوه قضاییه، وکلای دادگستری در تهران، قم، البرز، همدان، خوزستان و استان‌های دیگر به هفت اصل و ماده قانونی اشاره کرده‌اند که به گفته آنها اصول وکلا برای دفاع از حقوق افراد جامعه است.

امضاکنندگان نامه وکلا به رئیس قوه قضاییه نوشته‌اند:« برای یاری رساندن به وکلای دادگستری در اجرای قانون و دیده بانی از حقوق هر یک از بازداشت شدگان که قطعا بایستی دغدغه جنابعالی نیز باشد و برای رفع و رجوع نگرانی های فعلی ناشی از تضییقات سابق و نواقص قانونی من جمله تبصره ماده ۴۸ قانون آئین دادرسی کیفری ، انتظار داریم زمینه ساز و یاری رسان حضور وکلای دادگستری در پذیرش وکالت بازداشت شدگان باشید.»

در اعتراض‌های سراسری ایران در نیمه اول دی‌ماه امسال، به گفته مقام‌ها دست‌کم ۲۵ نفر کشته و صدها نفر بازداشت شده‌اند. امار این باداشت شدگان تا ۴۰۰۰ نفر در سراسر کشور اعلام شده است. اما هفته گذشته سخنگوی قوه قضاییه ایران گفت که شمار بازداشتی‌ها، اکنون حدود ۴۰۰ نفر است./کلمه


چادر زلزله‌زدگان را باد برد

نماینده کرمانشاه در مجلس گفت: روز گذشته ۳۵ چادر زلزله زدگان شهرستان سرپل ذهاب را باد برد و زنان بدون روسری ساکن در این چادرها، چادرهای محل سکونت خود را از دست دادند.

در جلسه علنی امروز همچنین بر سر دو فوریت طرح استفساریه چگونگی امهال وام خسارت‌دیدگان حوادث غیرمترقبه بحث و تبادل نظر شد.

بر اساس این استفساریه، خسارت دیدگان حوادث غیرمترقبه دو سال فرصت خواهند داشت تا تسهیلات دریافتی را به بانک‌ها باز گردانند.

پس از سخنان طراح و نماینده موافق و مخالف از ۲۲۱ نماینده حاضر در جلسه، ۱۶۳ نماینده با دو فوریت استفساریه استمهال بدهی خسارت دیدگان حوادث غیرمترقبه موافقت کردند.


بودجه مقابله با گرد و غبار خوزستان حذف شد


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »