نمایندگان مجلس از اوین بازدید می‌کنند

زیتون– علی مطهری٬ نایب رییس مجلس خبر از «موافقت دادستان تهران» برای بازدید نمایندگان از «زندان اوین» داد.

به گفته او این بازدید باید هفته آینده انجام شود.

نایب رییس مجلس همچنین خواستار تحقیق درباره مرگ افرادی شد که «گفته می‌شود در حوادث اخیر در زندان‌های کشور خودکشی کرده‌اند.»

شهین‌دخت مولاوردی٬ دستیار ویژه رییس‌ جمهوری در امور حقوق شهروندی٬ صبح امروز اعلام کرده بود که درخواستی برای بازدید از بازداشتگاه‌ها به قوه قضاییه ارائه کرده اما هنوز با این درخواست موافقت نشده است.

مطهری اما امروز در جمع خبرنگاران پارلمانی گفت: «همین امروز صبح با آقای لاریجانی درباره بازدید نمایندگان از زندان اوین صحبت کردم. ایشان گفت دادستان تهران موافق انجام این کار هستند و قرار شد روسای کمیسیون‌های امنیت ملی و قضایی مجلس هیات ۵، ۶ نفره‌ای را برای انجام این بازدید تعیین کنند.»
مطهری همچنین تاکید کرد که موضوع «خودکشی» سینا قنبری از جمله مواردی است که در بازدید نمایندگان مجلس از زندان اوین بررسی می‌شود.

او پیشنهاد کرد که بازدید از زندان‌ها در کل ایران انجام شود و درباره کل افرادی که «گفته می‌شود در حوادث اخیر در زندان‌های کشور خودکشی کرده‌اند، تحقیق شود تا تبلیغات و شبهات از بین برود.»

پیش از این نیز بیش از ۴۰ تن از نمایندگان مجلس نیز با ارسال نامه‌ای به علی لاریجانی، رئیس مجلس، خواستار تشکیل یک گروه مستقل برای بررسی علل مرگ تعدادی از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر در زندان‌ها شده بودند.

تجمع‌ها و تظاهرات از روز پنجشنبه هفتم دی ماه در شهر مشهد آغاز شد که شرکت‌کنندگان در آن ضمن اعتراض به گرانی و مشکلات اقتصادی، شعارهایی علیه رییس جمهوری سر داده‌اند.

دامنه این اعتراضات به سرعت بالاگرفت و به شهرهای مختلف ایران سرایت کرد و شعارهای آن رهبر جمهوری اسلامی را هدف قرار داد.
در طی روزهای اعتراض٬‌ بر اساس اخبار صدا و سیما حداقل ۲۱ تن کشته شدند. محمود صادقی٬ نماینده مجلس تعداد بازداشت شدگان را حداقل ۳۷۰۰ نفر ذکر کرده است.
همچنین به گفته علی مطهری٬ نایب رییس مجلس حداقل سه نفر از بازداشت شدگان در طول مدت بازداشت درگذشته‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »