????زنده| مشاور رییس جمهور: رئیس یکی ازصندوق‌های اعتباری با اسلحه به بانک مرکزی می‌رفت و تهدید می‌کرد


مشاور رییس جمهور: رئیس یکی ازصندوق‌های اعتباری با اسلحه به بانک مرکزی می‌رفت و تهدید می‌کرد

 

حسا‌م الدین آشنا مشاور رییس جمهوری در چند توئیت پی در پی در حساب کاربری خود به توضیح وضعیت موسسات مالی و اعتباری پرداخت و برخود حسن روحانی با آنان پرداخت. او نوشت:

جز روحانی کسی جربزه و جسارت جمع کردن این بساط کثیف را نداشت. او هزینه مبارزه بی‌امان با نزول‌خواران تسبیح به دست و پینه بر پیشانی را می‌دهد. آنها مطمئن بودند به خاطر به گروگان‌گرفتن میلیون‌ها سپرده‌گذار خرد می توانند بساط باج‌گیری را حفظ کنند.

▪️این یکی از مین‌گذاری‌های اصلی در راه استفاده از منابع مردمی برای توسعه ملی بود. روحانی گفت مرگ یک‌بار شیون هم یک‌بار. باید کار را تمام می‌کرد حتی به بهای این که از خیلی‌ها سفارش و توصیه و تهدید بشنود. امیدوارم روزی مانند شرکت‌های مضاربه‌ای و هرمی از این موسسات نیز رازگشایی شود

https://twitter.com/hesamodin1/status/955721920548360193


موافقت رهبر جمهوری اسلامی با بودجه ۲.۵ میلیارد دلاری تقویت بنیه نظامی

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: با اذن رهبر انقلاب و مصوبه کمیسیون تلفیق با موارد زیر برای برداشت از صندوق توسعه ملی در سال ۹۷ موافقت شد:
بنیه دفاعی: ۲.۵ میلیارد دلار
صداوسیما: ۱۵۰ میلیون دلار
بازسازی مناطق زلزله‌‌زده و سیل‌زده: ۱۰۰ میلیون دلار

واکسن پنوموکوک (سینه‌پهلو) و روتا ویروس‌ (عفونت کودکان): ۱۰۰ میلیون دلار
تسهیلات سیستان (بندز): ۳۵۰ میلیون دلار
مقابله با ریزگردها: ۱۵۰ میلیون دلار
آب‌رسانی به روستاها: ۲۰۰ میلیون دلار
آبیاری تحت‌فشار: ۲۵۰ میلیون دلار
آبخیزداری: ۲۰۰ میلیون دلار/ایسنا


ایران ارزان‌‌ترین مالیات بر دخانیات منطقه را دارد

محمدرضا مسجدی، دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات با اشاره به اینکه کارخانجات دخانیات در ایران روبه افزایش است، گفت: «ما ارزان‌ ترین مالیات بر دخانیات را در کشورهای منطقه داریم. اکنون بین ۲ تا ۲.۵ میلیون جوان معتاد داریم.»

مسجدی افزود: «۹۷ درصد سیگار کشور در داخل تولید می‌ شود، درحالیکه کارخانجات دولت در سایر بخش ها رو به ورشکستگی است؛ اما در این زمینه قبلا ۶ کارخانه داشتیم الان ۱۸ کارخانه داریم.»

دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات با بیان اینکه ایران جزو کمیته مبارزه با دخانیات است، اما به معاهده پایبند نیست، گفت: برای سیگار روزی ۱۰ میلیارد تومان هزینه می‎شود که بین ۵۰ تا ۵۵ درصد آن سود است و قلیان خیلی بیشتر از این سود دارد. متاسفانه سازمان امور مالیاتی هم در بحث قهوه‌ خانه‌ ها جدی ورود نمی‌ کند، در نتیجه مافیای دخانیات سود خود می برد./ایلنا


تصویب طرح تفحص از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس

ذوالقدر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از منابع، مصارف و نظام مدیریت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال طی ۱۰ سال گذشته در کمیسیون فرهنگی خبر داد./ایسنا


نامزد‌های بهترین‌های اسکار اعلام شدند

فیلم «شکل آب» به کارگردانی گیرمو دل تورو با نامزدی در ۱۳ رشته پیشتاز نودمین دوره جوایز اسکار است. بعد از آن فیلم‌های «دانکرک» با هشت نامزدی، «سه بیلبورد بیرون ابینگ میزوری» با نامزدی در هفت رشته، «تیره‌ترین ساعت» با شش نامزدی و «لیدی برد» و «بلید رانر ۲۰۴۹» هر دو با نامزدی در پنج رشته قرار دارند. مراسم اهدای جوایز اسکار روز ۴ مارس (۱۰ اسفند) در لس‌آنجلس برگزار می‌شود.


طرح تشدید مجازات اسیدپاشی آماده شد


موافقت آیت‌الله خامنه‌ای با بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری گرد و غبار

جلیل مختار، نماینده آبادان  از اجازه آیت‌الله خامنه‌ای برای اختصاص اعتبار ۱۵۰ میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی برای مقابله با ریزگردها خبر داد و گفت: لازمه تحقق اعتباری که دولت در لایحه بودجه ۹۷ برای ریزگردها لحاظ کرده نیازمند تامین اذن رهبری بود بنابراین کمیسیون تلفیق این مصوبه را از دستور کار کمیسیون تلفیق  خارج و تصویب نکرد، حال با پیگیری نمایندگان خوزستان، رهبری اذن تأمین اعتبارات این حوزه را صادر فرمودند.

به گفته این نماینده رهبر جمهوری اسلامی « اجازه و اذن برداشت ۱۰۰ میلیون دلار برای مقابله با ریزگردها و همچنین ۵۰ میلیون دلار برای بهسازی برق خوزستان را از طریق صندوق توسعه ملی صادر کردند. »

پیش از این کمیسیون بودجه مجلس اختصاص این بودجه را از صندوق توسعه ملی را به اذن رهبر جمهوری اسلامی منوط کرده بود./خانه ملت


کسری ۵ هزار میلیارد تومانی دولت برای پرداخت یارانه

هادی قوامی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: «۱۱ هزار میلیارد تومان از بودجه ۹۶ به هدفمندی یارانه‌ها اختصاص یافته، اما فقط در ۸ ماه ۱۳ هزار میلیارد برای این منظور برداشته شده است که این رقم تا پایان سال به ۱۶ هزار میلیارد تومان می‌رسد».


 شهردار تهران در واکنش به شکایت ناجا: طرف صحبتم ناجا نبود

محمدعلی نجفی در ششمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر شکایت ناجا از شهرداری گفت: من در آن زمان موضوع و طرف صحبتم اصلا ناجا نبود من در خصوص یک عضو دانشگاه صحبت کردم، اما به نظر می‌رسد، مسئولان ناجا دقت نکردند.

شهردار تهران  یکشنبه ۲۴ دی ماه، در گزارشی به اعضای شورای شهر تهران، گفته است که در شهرداری قبلی به مدیریت قالیباف، در زمان انتخابات دو قرارداد با نیروی انتظامی امضا شده و در مجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پول پرداخت شده است؛ در حالی که فقط حدود ۱۷۳ میلیون تومان آن به این شرکت‌ها رسیده و بقیه برای هزینه انتخابات به حساب یکی از معاونان شهرداری تهران بازگشته است.

حال محمد علی نجفی می‌گوید که روز بعد از این گزارش « مرکز روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که طرف صحبت من ناجا نبوده است و من هم شنیده‌ام که شکایتی صورت گرفته است.»/ ایلنا


مطهری در نامه به شریعتمداری: چرا کیهان به قتل ستار بهشتی نپرداخت؟


اجرای طرح «آرامش و امنیت شبانه تهران» آغاز شد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ  شب گذشته از آغاز طرح آرامش و امنیت شبانه تهران خبر داد و گفت: صدها نفر از مأموران پلیس تخصصی در این طرح حضور دارند.

 

 

حسین رحیمی با تاکید بر اینکه مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر، پلیس امنیت، پلیس پیشگیری، پلیس آگاهی، پلیس راهور و یگان‌ امداد در این طرح مشارکت خواهند داشت، افزود: جمع‌آوری معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌ها که در برخی نقاط تهران که مطالبه و درخواست مردم است در دستور کار این پلیس در عملیات امشب است.

به گفته فرمانده انتظامی تهران «دستگیری سارقان به عنف و مسلح و همچنین تعقیب و گریز خودروهای سرقتی و برخورد با سایر سارقان » از دیگر برنامه‌های این طرح است./فارس


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

 

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »