????زنده| ۹۵ کشته در انفجار انتحاری آمبولانس در کابل

 

 

درگیری سپاه با داعش در غرب ایران

روابط عمومی قرارگاه نجف نیروی زمینی سپاه اعلام کرد که «یک تیم تروریستی ۲۱ نفره از گروهک تکفیری داعش که در منطقه غرب کشور وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده بودند، تحت تعقیب و مراقبت قرار گرفتند و سرانجام صبح امروز درگیری با آنها آغاز شد».

به دنبال اعلام این خبر فرمانده نیروی زمینی سپاه  از دستگیری ۱۶ عضو داعش خبر داد و گفت:« چند نفر  از اعضای داعش کشته شدند و سه پاسدار به شهادت رسیدند»

به گفته پاکپور دو نفر دیگر نیز از درگیری فرار کردند که در محاصر نیروهای قرارگاه نجف اشرف قرار دارند.

این عملیات  در منطقه «بمو» صورت گرفت./فارس


سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس: حرف زدن درباره پرونده سعید طوسی اشاعه فحشا است

رسانه های ایران از قول حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و نماینده رباط‌کریم گفت: پرونده سعید طوسی در کمیسیون اصل نود ابدا ارزش پیگیری ندارد.

به گفته نوروزی  حرف زدن درباره این پرونده اشاعه فحشا است. در واقع این یکی از مصادیق اشاعه فحشا است که بیاییم مسائل منکراتی و فحشایی را به صورت عمومی منتشر کنیم. این موضوعات باید باید بین متهم، شاکی و قاضی بماند و نباید علنی شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه خداوند ستارالعیوب است گفت: ما خودمان قاضی بوده‌ایم و می‌دانیم که در این شرایط باید جوانب مختلف موضوع را مد نظر قرار داد. خداوند ستارالعیوب است. ..و ما نباید به هر بهانه‌ای باب مطرح شدن چنین پرونده‌هایی را در سطح جامعه باز کنیم».


شرکای بابک زنجانی برای پرداخت بدهی اش در راه ایرانند


حریق در کارخانه کاغذ شیراز


۹۵ کشته در انفجار انتحاری آمبولانس در کابل

وزارت بهداشت افغانستان گفته که شمار تلفات انفجار انتحاری با آمبولانس در کابل به ۹۵ کشته و ۱۵۸ زخمی رسیده است. بیشتر کشته‌شدگان این حمله غیرنظامیان خوانده شده است.

پلیس کابل گفته که این انفجار حوالی ساعت ۱ بعد از ظهر در چهارراهی صدارت در نزدیکی ساختمان سابق وزارت کشور/ داخله افغانستان اتفاق افتاده است.

نصرت رحیمی، معاون سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفته است که فرد مهاجم با یک آمبولانس خود را به چهار راهی صدارت رسانده و از بازرسی اول امنیتی به بهانه اینکه بیماری در داخل آمبولانس است، عبور کرده است.

او افزوده است که در بازرسی دوم فرد مهاجم تشخیص داده می‌شود و ماموران پلیس قبل از اینکه اقدام به شلیک کنند، راننده خودرو بمب‌گذاری شده را منفجر می‌کند./بی بی سی فارسی

 


وزیر ارتباطات: توئیتر در ایران ممنوع شده، فعالیت ایرانیان در توئیتر نه

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات با بیان اینکه فعالیت توئیتر در ایران ممنوع شده است، گفت: فعالیت ایرانیان در توئیتر ممنوع نیست.

آذری جهرمی که امروز در اختتامیه مجمع ملی سازمانهای مردم نهاد سخن می‌گفت، افزود: بنابر قانون فعالیت توئیتر در ایران ممنوع شده است اما فعالیت ایرانیان در توئیتر ممنوع نیست. هیچ قاضی ای نمی‌تواند حکم عمومی برای ممنوعیت شبکه های اجتماعی بدهد و این مساله نیازمند تصویب در مجلس است.
جهرمی  همچنین در مورد استفاده از فیلترشکن تاکید کرد: از فیلترشکن استفاده نمی‌کنم اما برخی افراد با توجه به مسئولیتی که دارند می توانند از اینترنت بدون فیلتر استفاده کنند./عصر ایران


قوه‌قضاییه با حضور نماینده زن در بازدید از اوین موافقت کرد

فاطمه سعیدی، تنها نماینده زن مجلس است که فردا موفق می‌شود از زندان اوین و وضعیت زندانیان بازدید داشته باشد/امتداد


قضات دیوان عالی به دلیل مشکلات مالی  درخواست بازنشستگی دارند

محمد کاظمی، نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ایران گفته است که دریافت پاداش پایان خدمت و بازنشستگی قضات در کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده محدود شده و به همین قضات با دارا بودن سوابق کاری بیش از ۳۰ سال اگر در سال ۹۷ بازنشسته شوند ضرر می‌کنند، بنابراین در شرایط فعلی قریب اکثریت قضات دیوان عالی کشور درخواست بازنشستگی دارند.


زنگنه: تنها ۱۳ درصد از بدهی بابک زنجانی را گرفته‌ایم


سعید طوسی از اتهام آزار جنسی کودکان تبرئه شد

شب گذشته محمود صادقی، نماینده مجلس در یک رشته توئیت خبر از تبرئه سعید طوسی، مربی آموزش و قاری قرآن، از اتهام ازار جنسی کودکان داد و مدارکی برای اثبات روند غیرقانونی این تبرئه ارائه کرد. وی همچنین در توئیتی تاکید کرد:«از قرائن چنین برمی آید که کودک آزار قرآنی مستظهر به حمایت فرد یا افرادی است که در بیت مقام معظم رهبری نفوذ کرده اند.»

 

 

 


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »