نیمه شمالی کشور در بحران برف

زیتون– بارش سنگین برف در برخی شهرهای کشور٬ موجب بسته شدن راه‌های مواصلاتی٬ تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها شد و تهران را فلج کرد.

از نیمه شب گذشته دو فروگاه مهرآباد و امام خمینی تعطیل و پروازهای ورودی به این دو فرودگاه به سمت فرودگاه‌های اصفهان یا دیگر شهرهای مجاور هدایت شد.

همچنین برخی از شهروندان ایرانی خبر از بسته شدن مسیرهای ریلی منتهی به تهران و در راه ماندن مسافران قطارهای ورودی به تهران می‌دهند.

فارس خبر داد مسافران قطارهای مشهد – تهران که قرار بود در حرکت های مختلف از ساعت ۵ صبح به ایستگاه تهران برسند با گذشت حدود ۴.۵ ساعت هنوز به تهران نرسیده‌اند.

قطار گرگان-تهران نیز در محدوده ورامین به شهرری به دلیل بارش سنگین برف و یخ‌زدگی متوقف شده است.

اتوبان و جاده قدیم تهرام-قم نیز از بامداد یک‌شنبه مسدود شده و مدیریت بحران استان قم می‌گوید مسدودیت «تا اطلاع ثانوی» ادامه خواهد داشت.

شب هفتم بهمن ماه شماری دیگر از راه‌ها و آزادراه‌ها، از جمله آزادراه زنجان-قزوین، قزوین-رشت، جاده هراز، جاده قدیم قزوین-رشت نیز مسدود اعلام شده بودند.

خبرگزاری تسنیم روز یک‌شنبه گزارش داده‌است که بیش از پنج هزار مسافر در راه‌مانده در استان قزوین، اسکان موقت داده شده‌اند.

سازمان هواشناسی در عین حال هشدار داده‌است که دما در برخی مناطق از جمله در شمال‌غرب کشور ممکن است به منفی ۲۰ درجه کاهش پیدا کند.

در پی بارش برف تنها در تهران به گزارش ایسنا دستکم ۷۰۰ مورد قطع برق گزارش کرده است.

آرش کردی، مدیر عامل توانیر، خبر داد که ممکن است رفع خاموشی‌ها زمانبر باشد، اما پیش‌بینی می‌شود که نهایتا تا غروب وضعیت این ۷۰۰ مورد نیز پایدار شود.

به گفته کردی دلیل بیشتر این مشکلات «شکستن شاخه‌ها و درختان» عنوان شده است.

محمدعلی نجفی٬ شهردار تهران٬ در همین رابطه از مردم خواست تا از #شهروندان خوب #تهرانی بخصوص #جوانان و دانش‌آموزان دبیرستانی دعوت می‌کنم از چند ساعت دیگر و با گرم‌تر شدن هوا، در کنار ماموران #شهرداری به سبک تر شدن بار شاخه‌های #درختان از برف به آرامی و دقت کمک کنند. #نجفی

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »