????آشفتگی فرودگاه بین المللی تهران در پی بارش برف (به همراه گزارش تصویری)

زیتون– پس از بارش برف در روز یکشبه٬ همچنان فرودگاه بین المللی امام خمینی بحران زده است.

به گزارش «زیتون» دو روز پس از پایان بارش برف در تهران همچنان پروازهای ورودی و خروجی از تنها فرودگاه بین المللی تهران و فرودگاهی که به امید تبدیل شد به «هاب خاورمیانه» ساخته شد٬ به روال عادی برنگذشته است.

مسافران فرودگاه امام خمینی به «زیتون» خبر داده‌اند که عملیات برف روبی نه تنها از مبادی اصلی ورودی به ساختمان فرودگاه انجام نشده حتی باندها نیز به صورت کامل تمیز نشده است.

در این فرودگاه حتی تابلو اعلان اطلاعات مربوط به پروازها نیز از کار افتاده است و مسافران نمی‌توانند با قطعیت از زمان پرواز احتمالی خود آگاه شوند.

همین مسئله باعث سردرگمی بیشتر مسافران خارجی این فرودگاه و افرادی که از دیگر شهرهای ایران برای سفر به خارج به فرودگاه امام آمده بودند٬ شده‌ است.

در حالی مدیریت «شرکت فرودگاه‌های کشور» پس از گذشت سه روز از بارش برف در تهران نتوانسته این فرودگاه را از بحران خارج کند٬ در کشور همسایه٬ ترکیه٬ تنها پس از گذشت چند ساعت از حمله داعش به فرودگاه آتاتورک٬ موفق به بازگشایی آن شدند.

یکی از علل اصلی پافشاری برای اتمام پروژه نا تمام این فرودگاه نیز امید به تبدیل آن به «هاب خاورمیانه» و رقابت با فرودگاه‌های آتاتورک و دبی بود.

پیشنهاد ساخت این فرودگاه به سال ۱۳۴۶ و پیشنهاد سازمان ایکائو جهت ساخت فرودگاهی مجهز برای استفاده از توان ترانزیتی ایران بین اروپا و آسیا بازمی‌گردد. این طرح در سال ۱۳۵۱ و با نام «فرودگاه آریامهر» به تصویب هیئت دولت وقت ایران رسید.

در سال ۱۳۵۶ کار ساخت فرودگاه توسط شرکت‌های آمریکایی و ایرانی آغاز شد. شرکت آمریکایی عهده‌دار معماری پروژه، شرکت TAMS نام داشت که قصد تکمیل فرودگاه را تا سال ۱۳۶۲ (۱۹۸۳ میلادی) با بودجه ۱ میلیارد دلار داشت.

اما با رخداد انقلاب اسلامی این طرح متوقف و کنار گذاشته شد. پس از جنگ و در سال ۱۳۷۴ یک شرکت فرانسوی و چند شرکت ایرانی کار ساخت آنرا از سر گرفتند و نهایتاً اردیبهشت ۱۳۸۳ فاز نخست آن بطور ناقص افتتاح شد. طی مناقصه برگزار شده توسط وزارت راه و بعنوان یکی از مهمترین موارد جذب سرمایه‌گذاری خارجی در ایران، شرکت ترکیه‌ای – اتریشی «تاو» مسئول بخش‌های کترینگ و هندلینگ فرودگاه گردید. در روز ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۳ فاز اول از فرودگاه بین‌المللی تهران با حضور وزیر راه و ترابری و مقامات داخلی و خارجی افتتاح گردید. در جریان گشایش فرودگاه نیروهای زمینی و هوایی سپاه پاسداران به فرودگاه حمله‌ور شده و مانع از گشایش و فرود نخستین هواپیما بر آن شدند. علت حمله واگذاری بخشی از خدمات فرودگاه به شرکت ترکیه‌ای «تاو» اعلام شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری تضعیف شده است. اعتراض‌های پی در پی اقشار مختلف

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا

ادامه »