واکنش دادستان کل کشور به «اعتراض دختران خیابان انقلاب»؛ نادان و فریب خوده هستند

زیتون– محمدجعفر منتظری٬ دادستان کل کشور٬ اعتراضات اخیر به «حجاب اجباری» را حرکتی بچگانه خواند.

به گفته او کسانی که روسری خود را در خیابان برمی‌دارند، بیشتر از نادانی و فریب خوردگی است و از روی القائاتی است که از خارج کشور می‌شود و حرکاتی را انجام می دهند که کاملا بچه‌گانه است.

دادستان کل کشور عمل «برداشتن روسری در خیابان‌ها» را امر «بسیار جزیی و غیرقابل توجه» دانست، چرا که «اکثر به اتفاق بانوان ما یا محجبه چادری هستند یا حجاب اسلامی درستی دارند یا برخی‌ها اگر حجاب درست و کاملی ندارند، قطعا پاکدامنی و عفاف لازم را دارند و حرکتی را انجام نمی‌دهند که مورد نظر دشمن است.»

ویدا موحد٬ اولین زنی که به نام «دختر خیابان انقلاب» معروف شد، زن جوان بود که در ششم دی‌ ۱۳۹۶ در تقاطع خیابان انقلاب و وصال تهران روسری سفیدرنگی را بر سر چوبی کرد و در اعتراض به حجاب اجباری آن را تکان داد. بر اساس اخبار منتشرشده، پلیس ایران وی را دستگیر کرده است. نسرین ستوده در تاریخ ۸ بهمن ۱۳۹۶ از آزادی وی خبر داد. او در فیسبوک خود اعلام کرد که ویدا موحدی در هفتم بهمن ماه آزاد شده است.

دو روز پیش دومین زن ایرانی در خیابان انقلاب با درآوردن روسری به «حجاب اجباری» اعتراض کرد.

عکس این زن در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد. نسرین ستوده٬ وکیل دادگستری٬ در گفت‌وگویی با رادیو فردا نام این زن را نرگس حسینی اعلام کرد و گفت پس از بازداشت «قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی» صادر شده است.

پس از آن نیز طی دو روز گذشته ده‌ها زن و مرد جوان در خیابان‌های تهران و شهرهای دیگر از جمله اصفهان و شیراز دست به عمل مشابه زدند.

واکنش دادستان به نوع از اعتراض به حجاب اجباری این بود که «برداشتن روسری در خیابان حرکتی بسیار بچه‌گانه است که دختر جوانی در نقطه ای که افراد زندگی طبیعی شان را می کنند و راه خود را می روند در خیابان ناگهان روسری خود را بردارد و خود را نشان دهد و برخی ماموریت داشته باشند از او فیلم بگیرند و بلافاصله در فضای مجازی منتشر کنند.»

منتظری همچنین مدعی شد: «کسانی که این کار را می کنند بیشتر از نادانی و فریب خوردگی است و از روی القائاتی است که از خارج کشور می شود و حرکاتی را انجام می دهند که کاملا بچه‌گانه است.»

او با اشاره به اینکه اگر کسی مرتکب این حرکت شده و بی‌حجاب در جامعه حرکت کند به موجب قانون مرتکب جرم شده، گفت: «فردی که بی‌حجابی و حرکاتی را که در شان یک بانوی مسلمان نیست، مرتکب شود از نظر قانون جرم مرتکب شده و تحت تعقیب است، البته ما اعتقاد داریم این افراد را قبل از مجازات هدایت و ارشاد کنیم تا متنبه و متوجه شوند که این حرکت صحیحی نیست و دستگاه قضایی نیز باید در چارچوب قانون حرکت کند و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهد.»

عباس جعفری دولت‌آبادی٬ دادستان عمومی و انقلاب تهران٬ امروز  خبر بازداشت یکی از دختران خیابان انقلاب را تایید کرد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »