فرمانده نیروی قدس سپاه: انتقاد فرمانده سپاه قدس از پز اپوزسیونی برخی

رییس جمهوری خواستار برگزاری رفراندوم شد

زیتون– حسن روحانی، رییس جمهوری، در سخنرانی روز ۲۲ بهمن خود خواستار آن شد تا در موضوعات مورد اختلاف بین نهادهای جمهوری اسلامی باید به همه‌پرسی مراجعه شود.

به گفته روحانی مواردی مانند رد صلاحیت نامزدها در انتخابات و حریم خصوصی مردم که از جمله موضوعات مورد اختلاف بین نهادهای جمهوری اسلامی است و باید برای رفع این اختلاف به همه‌پرسی مراجعه کرد.

رییس جمهوری همچنین از همه نهادها از جمله شورای نگهبان خواست که «راه انتخابات را سهل (آسان) کنند» و اجازه دهند «همه سلیقه‌ها در انتخابات‌ها شرکت کنند.»

به گزارش ایسنا حسن روحانی در ادامه با تاکید براینکه انتخابات تمام شده است، خطاب به مخالفان خود گفت که «باید همه در کنار هم باشیم و مردم را راحت بگذاریم.»

حسن روحانی همچنین گفت که «در حریم خصوصی مردم دخالت نکنیم و آستانه تحمل‌مان را نیز بالا ببریم.»

او در ادامه تاکید کرد: «قانون اساسی، بن بست‌ها را برداشته است و ظرفیت بزرگی دارد و اگر در موضوعی با هم بحث داریم، باید به اصل ۵۹ (قانون اساسی) مراجعه کنیم که طبق آن باید به آرای مردم مراجعه کرد.»

رییس جمهوری ایران گفت: «اگر جناح‌ها اختلافی دارند، صندوق آرا را بیاوریم و هرچه مردم گفتند عمل کنیم.»

براساس اصل ۵۹ قانون اساسی ایران، در مسایل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ممکن است اعمال قوه مقننه از راه همه‌پرسی و مراجعه مستقیم به آراء مردم صورت گیرد. در خواست مراجعه به آراء عمومی باید به تصویب دو سوم مجموع نمایندگان مجلس برسد.

 قاسم سلیمانی٬‌ فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران٬ که او نیز امروز به مناسب ۲۲ بهمن در کرمان سخنرانی داشت اما٬ از اینکه فراد «پیرو خط امام» و کسانی که «پای سفره نظام» نشسته‌اند «پز اپوزیسیونی» گرفته‌اند و به رهبر جمهوری اسلامی نامه‌نگاری می‌کنند، انتقاد کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ادامه داد: «امروز این توقع از شما نیست که بخواهید اسلام و ولی‌فقیه در مقابل گناه شما عذر‌خواهی کند. چگونه شما نام خود را پیرو خط امام می‌گذارید؟ خط امام آن است که آبروی خود را در دست بگیرید و به خدمت امام بروید و با این کار بر آبروی خود بیفزایید.»

قاسم سلیمانی همچنین تاکید کرد: «در گوشه‌ای کز کردید و علیه نظامی که امام تاسیس کرده، پز اپوزوسیون می‌دهید.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

فرمانده نیروی قدس سپاه: انتقاد فرمانده سپاه قدس از پز اپوزسیونی برخی

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »