ماموریت کمیته چهار نفره‌ برای رسیدگی به «حوادث ناخوشایند» در بازداشتگاه‌ها

زیتون– شهین‌دخت مولاوردی، دستیار ویژه رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی خبر از تشکیل کمیته‌ای چهار نفره به دستور حسن روحانی برای رسیدگی به «حوادث ناخوشایند» در بازداشتگاه‌ها داد.

بر اساس این دستور، وزیران کشور، اطلاعات، دادگستری و معاون حقوقی رییس‌ جمهوری مامور شدند تا «جزئیات امر را رسیدگی و پیگیری دقیق کنند و نتایج بررسی‌های خود، از جمله قصور یا تقصیر احتمالی را به رئیس‌جمهوری گزارش دهند.»

صدور این دستور پس از آن صورت گرفت که طی چند هفته اخیر «خبر خودکشی چندین زندانی در طول دوران بازداشت» منتشر شد. آخرین مورد خبر در گذشت کاووس سیدامامی، استاد دانشگاه امام صادق و مدیرعامل «حیات وحش میراث پارسیان»، دو هفته پس از بازداشت، در زندان اوین بود.

سینا قنبری، وحید حیدری و محسن عادلی نیز از جمله بازداشت شدگان اعتراضات سراسری دی ماه گذشته بودند که خبر «خودکشی» آنها در زندان منتشر شد.

در گذشت بازداشت شدگان حوادث سراسری در زندان‌های تهران اراک و دزفول موجب اعتراض نمایندگان مجلس شد.

۲۴ دی ماه گذشته بیش از ۴۰ تن از نمایندگان قوه مقننه با ارسال نامه‌ای به علی لاریجانی، رئیس مجلس، خواستار تشکیل یک گروه مستقل برای بررسی علل مرگ تعدادی از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر در زندان‌ها شدند.

پس از آن نیز هیئتی از نمایندگان به بازدید از زندان اوین رفتند. اما تا کنون نه نتیجه گروه مستقل مجلس برای بررسی علل مرگ بازداشت‌شدگان منتشر شده است و نه نتیجه بازدید نمایندگان از زندان اوین.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »