هواپیمای پرواز ناتمام «آسمان» پیشتر هم دچار نقص فنی شده بود

زیتون– یک هواپیمای مسافربری که صبح امروز (یکشنبه)  از تهران عازم یاسوج بود، درنزدیکی شهر سمیرم در استان اصفهان سقوط کرد.

به گفته روابط عمومی شرکت آسمان، ۶۶ سرنشین داشته و تمامی این سرنشینان کشته شده‌اند. بر اساس این گزارش از این تعداد، ۶۰ تن مسافر، چهار نفر خدمه و دو نفر نیز از ماموران امنیت پرواز بودند.

زیر نویس شبکه خبر صدا و سیما نیز لحظاتی پیش اعلام کرد که تمامی سرنشینان و کادر پرواز این هواپیما در گذشته‌اند.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور، به ایسنا گفت که این هواپیما از رادار محو شده و در کوهی در نزدیکی شهر سمیرم اصفهان سقوط کرده است.

به گفته او به دلیل کوهستانی بودن منطقه، امکان اعزام آمبولانس وجود ندارد و یک هلی کوپتر اورژانس به منطقه اعزام شده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور همچنین به شبکه خبر،‌ وابسته به رادیو و تلویزیون دولتی ایران،‌ گفت: «در حال اعزام زمینی به منطقه هستیم و از اورژانس استان های اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد درخواست همکاری کرده ایم.»

این هواپیما پنجم بهمن ماه امسال نیز یک بار دچار نقص فنی شده و از میانه را به تهران بازگشته بود.

با دستور رییس جمهور و بر اساس قانون سازمان هواپیمایی کشوری،  وزیر راه و شهرسازی ماموریت یافت تا با حضور و تشکیل ستاد بررسی سانحه در این سازمان، ضمن مدیریت، پیگیری و انجام هماهنگی‌های لازم جهت خدمات امدادی، علل حادثه سقوط هواپیمای شرکت آسمان را سریعا گزارش نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی، تعداد کشته شدگان سقوط هواپیما در ایران از سال ۵۸ تا ۹۳، یک هزار و ۹۸۵ تن بوده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »