رییس قوه قضاییه: امروز جاسوسی در پوشش فعالیت‌های مدنی رایج شده است

زیتون– صادق لاریجانی٬‌ رییس قوه قضاییه٬ امروز طی سخنانی مدعی شد: «امروز جاسوسی در پوشش فعالیت های مدنی رایج شده است و علاوه بر این در پوشش بازار کسب و کار نیز جمعیتی هایی تشکیل می دهند که از آن طریق بی بند و باری را ترویج دهند.»

به گزارش میزان او ادامه داد: «در پوشش حمایت از محیط زیست نیز اقدام به جمع آوری اطلاعات برای بیگانگان می شد که همه ملاحظه کردند قوه قضاییه سد راه آنهاست و به همین دلیل است که انواع تهمت ها و حملات به دستگاه قضایی وارد می شود.»

پیشتر به گفته نمایندگان مجلس٬ سازمان اطلاعات سپاه با حکم قوه قضاییه٬ تعدادی از فعالان محیط زیستی از جمله کاووس سیدامامی را بازداشت کرد.

کاووس سیدامامی٬ استاد دانشگاه٬ فعال محیط زیست ومدیرعامل پیشین سازمان غیردولتی حیات‌وحش میراث پارسیان٬  دو هفته پس از بازداشت در در زندان در گذشت.

فرزند او  ۲۱ بهمن ماه در اینستاگرامش خبر داد روز گذشته (جمعه) مریم ممبینی٬ همسر سیدامامی را به زندان احضار و خبر مرگ او را تحت عنوان «خودکشی» ابلاغ می‌کنند. 

به نوشته کینگ‌رام (خواننده و آهنگساز) و فرزند کاووس سید امامی پدرش چهارم بهمن ماه بازداشت شده بود.

صبح امروز بعد٬ ۲۲ بهمن ماه٬‌ عباس جعفری دولت‌آبادی٬ دادستان عمومی و انقلاب تهران از شناسایی و دستگیری چند متهم مرتبط با یک پرونده جاسوسی خبر داده بود.

به گفته دولت‌آبادی این افراد در قالب «اجرای پروژه‌های علمی و محیط زیستی» نسبت به «جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی کشور در حوزه‌های استراتژیک» اقدام می‌کردند که با «هوشیاری و رصد اطلاعاتی یکی از نهادهای امنیتی کشور»، دستگیر و توسط دادستانی تهران بازداشت شده‌اند.

 پس از آن نیز دادستان عمومی و انقلاب تهران٬ در خصوص خودکشی کاووس سیدامامی در زندان٬ به ایلنا گفته بود که او «علیه خودش اعترافاتی» داشته است.

مرگ کاووس سیدامامی در زندان مجموعه انتقاداتی را به قوه قضاییه در پی داشت. از سوی دیگر قوه قضاییه برخلاف رویه معمولش در خصوص متهمان نزدیک به نظام٬ پیش از اثبات گناه کاری سیدامامی در زندان٬‌ او را جاسوس خوانده بوندند. این رویکرد نیز موجب اعتراضات جدی به قوه قضاییه شده بود.

رییس قوه قضاییه امروز در همین رابطه گفت: «در حوادث اخیر همه دیدند که برخی در قالب پوشش های خاص اقدام به جمع آوری اطلاعات می کردند. امروز جاسوسی در پوشش فعالیت های مدنی رایج شده است و علاوه بر این در پوشش بازار کسب و کار نیز جمعیتی هایی تشکیل می دهند که از آن طریق بی بند و باری را ترویج دهند. در پوشش حمایت از محیط زیست نیز اقدام به جمع آوری اطلاعات برای بیگانگان می شد که همه ملاحظه کردند قوه قضاییه سد راه آنهاست و به همین دلیل است که انواع تهمت ها و حملات به دستگاه قضایی وارد می شود.»

به گفته لاریجانی «قوه قضاییه یکی از ارکان نظام» است و تخریب آن، «تخریب رکن نظام به شمار می‌رود.» و امروز هر کس ارکان نظام را تخریب کند به اسلام و انقلاب خیانت کرده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »