احتمال استفاده از گاز سمی در غوطه شرقی

رییس ستاد کل نیروهای مسلح: عملیات در حومه دمشق ادامه می‌یابد

زیتون– محمد باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح٬ تهران و دمشق به قطعنامه آتش‌بس در سوریه «پایبند می‌مانند»، اما عملیات در حومه دمشق ادامه پیدا خواهد کرد.

به گفته باقری ارتش سوریه به‌دنبال «پاکسازی» آن کشور است؛ از «تروریست‌ها» است و «بخش‌هایی از حومه دمشق که در اختیار تروریست‌ها است مورد آتش‌بس نیستند و پاکسازی در آنها ادامه خواهد داشت.»

قطعنامه آتش‌بس سوریه، جبهه النصره، شاخه القاعده، و داعش (خلافت اسلامی) را در بر نمی‌گیرد.

سرلشکر باقری در جریان یک سخنرانی تاکید کرد که قطعنامه فعلی با کمک «دوستان کشور سوریه» کمی «تعدیل شده» و «مبارزه با تروریست‌های نامداری مانند جبهه النصره ادامه دارد». او افزوده‌است «حیطه‌هایی برای امنیت و آرامش و آتش‌بس مشخص شد» تا غیرنظامی‌ها در آن مناطق ساکن شوند.

جنگ در غوطه٬ در دمشق بیش از یک هفته است که ادامه دارد و طی آن نزدیک به ۵۰۰ نفر قربانی شده‌اند.

صبح امروز مسئولان بیمارستانی در منطقه غوطه شرقی سوریه که تحت کنترل مخالفان دولت اسد است می‌گویند در جریان حملات متداوم نیروهای طرفدار حکومت بشار اسد، چندین نفر دچار مشکلات سلامتی شده‌اند که شبیه نتیجه تماس با گاز کلر است.

بی‌بی‌سی فارسی به نقل از مسئولان این بیمارستان خبر داد قربانیان حملات و رانندگان آمبولانسها گزارش کرده‌اند که بعد از وقوع یک انفجار بوی گاز کلر به هوا برخواسته است.

حداقل ۱۸ نفر با کمک کپسول اکسپژن تحت درمان قرار گرفته اند. گزارش شده است که دستکم یک کودک بر اثر این حملات خفه شده است.

از سوی دیگر بهرام قاسمی٬ سخنگوی وزارت خارجه٬ صبح امروز در نشست مطبوعاتی خود با رسانه‌ها با اشاره به قطعنامه اخیر شورای امنیت مبنی بر ایجاد آتش‌بس ۳۰ روزه در سوریه، گفت: «امیدواریم این آتش‌بس اجرایی شود تا شاهد کاهش خشونت و آغاز ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم سوریه باشیم.»

او به سوال وب‌سایت عصر ایران در مورد ادامه جنگ در غوطه شرقی٬ پاسخ داد: «موضوع سوریه موضوعی پیچیده و قدیمی است، بازیگران زیادی در آن حضور دارند و امنیت، ثبات و آرامش مدت‌هاست که در آنجا وجود ندارد و درگیری‌ها در آنجا ادامه دارد.»

قطعنامه آتش‌بس سوریه روز شنبه گذشته تصویب شد. در پیش‌نویس اولیه قطعنامه پیش‌بینی شده بود که ۷۲ ساعت پس از تصویب، آتش‌بس برقرار شود و ۴۸ ساعت پس از آن هم اجازه کمک‌رسانی و خروج از منطقه برای دریافت خدمات پزشکی داده شود.

در همین رابطه احمد عبداللهی٬‌ معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه٬ در جریان نشستی خبری اعلام کرد: «در سوریه و عراق برای امداد رسانی به جبهه مقاومت حضور داریم.»

به گزارش ایسنا، سردار احمد عبداللهی با اشاره به حضور بخش پزشکی سپاه در خارج از کشور اظهار کرد: «با دعوت جبهه مقاومت، برای ارائه خدمات پزشکی وارد سوریه و عراق شدیم و جان هزاران رزمنده جبهه مقاومت را نجات دادیم.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

احتمال استفاده از گاز سمی در غوطه شرقی

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »