???? بیانیه نهضت آزادی در خصوص سانحه سقوط هواپیمای آسمان

زیتون– محمد توسلی٬ دبیرکل نهضت آزادی ایران٬ با انتشار بیانیه‌ای علت کلان وقایعی تلخ سانحه سقوط هواپیمای آسمان در ارتفاعات کوه دنا را فراتر از فقط کوتاهی دستگاه اجرایی کشور ( قوه مجریه ) دانست.

به گزارش «زیتون» دبیر کل نهضت آزادی ایران چنین وقایع تلخی را در راستای بحران کارآمدی و موازی‌کاری‌ها و فقدان تعامل موثر سیاسی و اقتصادی در عرصه بین‌المللی قابل ارزیابی دانست.

متن کامل این بیانیه که برای انتشار در اختیار «زیتون» قرار گرفته٬ به شرح زیر است:

بسمه تعالی
سا نحه سقوط هواپیمای آسمان
سقوط هواپیمای مسافربری آسمان در ارتفاعات کوه دنا در ۲۹ بهمن ماه و کشته شدن ۶۶ تن از هموطنان شامل مسافران و خدمه پرواز، نه تنها خانواده های داغدار بلکه قاطبه مردم ایران و نیز جمیع وجدانهای انسانی را جریحه دار نمود و بار دیگر جامعه ما را در برابر این پرسش کلیدی قرار می دهد که چه عواملی موجب می گردد مدیریت جامعه ما اینگونه نسبت به جان انسانها و از دست دادن سرمایه های عظیم ملی – انسانی توجه لازم را نداشته باشند.
بر اساس گزارش های منتشر شده، علت سقوط این هواپیما، شرایط نامناسب تسهیلات و خدمات فرودگاه مقصد و همچنین فرسوده بودن تجهیزات و ناوگان مورد استفاده در صنعت هوایی کشور و عدم بکارگیری امکانات متداول و روز هوا نوردی همچون سایر کشورها بوده است. بدون تردید مشکلات ساختاری در مدیریت کشور از جمله ادغام غیرکارشناسی دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی که وظایف گسترده آنها با هم هماهنگ نیستند، واگذاری شرکت های هواپیمایی نظیر آسمان به نهادهای دولتی یا شبه دولتی که توان و تخصص مدیریت این نهاد ها را ندارند و… و همچنین در مقاطعی تاثیرپذیری برخی مدیران نظام از شعارهای احساسی برخی جریانات سیاسی غیرمتعهد به منافع ملی، مبنی بر آنکه نباید منابع مالی کشور به جیب شرکت های غربی سازنده هواپیما سرازیر شود!!، از جمله دلایلی است که مانع اصلاح ساختار مدیریت سازمان هواپیمایی کشور و شرکت های خدماتی آنها و نیز نوسازی ناوگان هوایی کشور از جمله ناوگان شرکت هواپیمایی آسمان شده است .
نهضت آزادی ایران، ضمن درخواست توجه همه جانبه مسئولان نظام به رفع ریشه ای مشکلات موجود در ساختار مدیریتی کشور از طریق مشارکت مردم در سرنوشت سیاسی و امور اقتصادی‌شان و سپردن کار مردم به دست خود مردم و کوچک و چابک سازی دولت؛ اعلام می‌دارد که علت کلان این‌گونه وقایع تلخ، فراتر از فقط کوتاهی دستگاه اجرایی کشور ( قوه مجریه ) بوده و در راستای بحران کارآمدی و موازی‌کاری‌ها و فقدان تعامل موثر سیاسی و اقتصادی در عرصه بین‌المللی قابل ارزیابی است و در خاتمه، جان باختن این هموطنان عزیز در سانحه هوایی اخیر را به همه بازماندگان داغدار و ملت سوگوار ایران تسلیت می گوید.
محمد توسلی
دبیر کل نهضت آزادی ایران
۷ اسفند ۱۳۹۶

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »