دستگیری زنان هوادار فوتبال در ورزشگاه آزادی

زیتون– ساعتی پیش از دربی ۸۶ دو هوادار زن که قصد ورود به ورزشگاه را داشتند، دستگیر شدند.

تسنیم خبر داد که یک زن با پرچم پرسپولیس و یک هوادار زن با پرچم استقلال قصد ورود به ورزشگاه را داشتند که توسط مأموران نیروی انتظامی شناسایی و دستگیر شدند.

پروانه سلحشوری، رییس فراکسیون زنان مجلس، روز چهارشنبه اعلام کرد تا زمانی که امکان حضور بانوان در ورزشگاههای کشور فراهم نشود، ترجیح می دهد به عنوان نماینده مجلس به هیچ ورزشگاهی نرود.

این نماینده اصلاح طلب مجلس، با تاکید بر پیگیری اجازه حضور بانوان در ورزشگاه ها ، پیشنهاد داد تا در یکی از دربی های پایتخت به صورت آزمایشی اجازه حضور بانوان داده شود تا به گفته او ابعاد این موضوع روشن شود.

سلحشوری، حضور زنان سوری در ورزشگاه آزادی تهران، در روز مسابقه فوتبال تیم های ایران و سوریه را «ناشایست و تبعیض آمیز» برای بانوان ایرانی توصیف کرد.

همزمان، مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال ایران در گفتگو با خبرگزاری ایسنا گفت که آمادگی ساختاری و فیزیکی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها فراهم نیست.

ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه‌ها در حالی است که به گفته طیبه سیاوشی، نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس، «هیچ منع قانونی برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها وجود ندارد.»

در ماه‌های اخیر موجی از درخواست بازیکنان و پیشکسوتان فوتبال ایران برای تسهیل در ورود زنان به ورزشگاه‌ها مطرح شده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »