۱۴ ساعت گفتگو با مهدی کروبی در حصر

زیتون– مجتبی ذوالنور٬ از نمایندگان اصولگرای مجلس٬ خبر از ۱۴ ساعت بحث و گفت‌وگوی دو نفره با مهدی کروبی از رهبران «جنبش سبز» در طول هفت سال حصر او خبر داد.
مجتبی ذوالنوری تاکید کرده است که تمامی این بحث‌ها دو نفره بوده‌اند.
این نماینده مجلس به این پرسش ایسنا که آیا این بحث‌ها و صحبت‌ها نتیجه داشته است، پاسخ داد که :‌ «به هر حال بی‌نتیجه نبوده است».
مجتبی ذوالنوری افزوده است که برای گفت‌وگو با میرحسین موسوی اقدامی نکرده اما در عین حال مخالف صحبت با او نیست.
میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی از اسفند ماه سال ۱۳۸۹ و درپی اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸همچنان در حصر به‌سر می‌برند.

حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی، روز ۲۷ مهر اعلام کرده بود که شورای عالی امنیت ملی «تصویب» کرده است برخی افراد با پدرش دیدار کنند که بر اساس این مصوبه، اسماعیل دوستی عضو حزب اعتماد ملی، با مهدی کروبی دیدار داشته است.

آبان‌ماه امسال علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی در مورد میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، ‌ با بیان اینکه آنها هر کسی را که اراده کنند می‌توانند ببینند، یادآور شده بود: «واژه حصر واژه درستی نیست این آقایان مدنظر شما در حصر نیستند.» شمخانی در حالی در مورد حصر اینچنین سخن گفته است که بسیاری از مقامات قضایی و امنیتی از سال ۸۹ تا کنون درباره حصر صحبت کرده‌ و آن را مصوبه شورای امنیت خوانده‌اند.
پس از آن حسین کروبی، تایید کرده بود: «بعد از مرخص شدن پدر از بیمارستان، اعضای خانواده از جمله فرزندان، عروس‌ها و نوه‌ها هروقت بخواهند می‌توانند به ملاقات وی بروند. این دیدارها انجام می‌شود و ما هم مشکلی نداریم و هر ساعتی بخواهیم می‌توانیم به ملاقات پدر برویم.»

علی مطهری٬ نایب رییس مجلس٬ بهمن ماه امسال گفته بود که «مسئولان قضایی و امنیتی وعده رفع حصر تا پایان سال را داده‌اند.»

مهدی کروبی٬‌ میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، به عنوان رهبران «جنبش سبز» از بهمن سال ۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برند و تاکنون درخواست‌ها برای پایان دادن به حبس خانگی آنها نتیجه‌ای نداشته ‌است.

پیشتر غلامرضا حیدری٬‌ یکی از اعضای کمیته حصر فراکسیون امید مجلس٬ با اشاره به گشایش‌ها در مورد وضعیت محصورین، گفت که «ان‌شاءالله محدودیت‌های محصورین تا عید کمتر خواهد شد.»

این نماینده مجلس همچنین اعلام کرد که «حاکمیت به این نتیجه رسیده که ادامه حصر، جز خسران برای منافع ملی عایدی نخواهد داشت.»

او به وب‌سایت اعتماد آنلاین درباره رفع «محدودیت» دیدارهای موسوی و رهنورد با دختران‌شان گفت که «دیر به این تصمیم رسیدند اما بازهم تشکر می‌کنیم که دیرتر نشده» است.

هشتم بهمن ماه وب‌سایت کلمه خبر داد که پس از هفت سال از آغاز حصر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد٬ «رهبران جنبش سبز» برای اولین بار محدودیت زمان ملاقات با ایشان برای فرزندانشان برداشته شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »