????زنده|تجمع مقلدان آیت‌الله شیرازی در اعتراض به بازداشت فرزند وی

 

 


تجمع مقلدان آیت‌الله شیرازی در اعتراض به بازداشت فرزند وی

گروهی از روحانیان شیعه و مقلدان آیت الله شیرازی در اعتراض به بازداشت فرزند وی مقابل کنسولگری ایران در کربلای عراق تجمع کردند.Risultati immagini per ‫تجمع مقلدان آیت‌الله شیرازی در اعتراض به بازداشت فرزند وی‬‎

منابع نزدیک به آیت الله صادق شیرازی از مراجع تقلید شیعه می گویند که امروز حسین شیرازی فرزند آیت الله شیرازی بازداشت شده است.

آیت الله صادق شیرازی از منتقدان حکومت ایران به شمار می رود و فرزندش حسین شیرازی که خود روحانی است، اخیرا در جلسه ای تعریف جایگاه ولی فقیه در حکومت ایران را مشابه جایگاه «فراعنه مصر» توصیف کرده بود که خود را از هر گونه انتقاد و پاسخگویی فارغ می دانستند./بی‌بی‌سی فارسی


 وزیر کار: مشکلی با استیضاح ندارم

امروز اکبر رنجبر‌زاده، عضو هیات رئیسه مجلس، از اعلام وصول استیضاح وزیر کار خبر داد. علی ربیعی، وزیر کار در واکنش به این  استیضاح گفت: مایلم همین هفته به صحن بروم، حتی اگر مجلس باز باشد، فردا بروم. من هیچ مشکلی برای به صحن رفتن ندارم؛ هم مجلس قضاوت می‌کند و هم افکار عمومی قضاوت خواهند کرد.

وی تاکید کرد  که «انتظار دارم استیضاح‌کنندگان مطابق سوگندی که یاد کرده‌اند، استیضاح را به همان دلیلی انجام دهند که می‌گویند.»


محمد راجی شبانه به خاک سپرده شد

به گزارش سایت مجذوبان نور؛ محمد راجی از دراویش گنابادی که در حوادث گلستان هفتم بازداشت شده و بعد از آن خبر کشته شدن وی بر اثر «ضرب و شتم در دوره‌ بازداشت» رسید، شب گذشته توسط تعداد اندکی از افراد خانواده وی و با حضور نیروهای امنیتی-انتظامی در شهرستان الیگودرز به خاک سپرده شد.

Risultati immagini per ‫محمد راجی‬‎

این درحالی‌ست که مسئولان به وعده‌ خود برای آزادی پسر او (محمدعلی راجی) که وی نیز از بازداشتی‌های حوادث گلستان هفتم است عمل نکردند و به گفته‌ خانواده‌ راجی حتی با وجود تأمین وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی برای شرکت در مراسم کفن و دفن پدرش، آزاد نشد.

روز گذشته دختر محمد راجی در گفت‌وگو با رادیو فردا خبر داده بود که مأموران نیروی انتظامی با تهدید خانواده‌ی آقای راجی، خواستار دفن شبانه‌ی جسد او شده‌اند اما خانواده‌ راجی با این خواسته موافقت نکرده‌اند. مأموران انتظامی همچنین به خانواده‌ی این درویش گنابادی گفته‌اند که هیچ سردخانه‌ای در تهران جسد را تحویل نمی‌گیرد و جسد را به الیگودرز (محل تولد و زندگی آقای راجی) فرستاده‌اند.


واکنش حجاریان به احتمال نامگذاری مکانی از شهر به نام او

در پی پیشنهاد نامگذاری ساختمان شماره ۲ شورای شهر تهران به نام سعید حجاریان، وی از اعضای شورای شهر خواست این تصمیم را از دستور کار خارج کنند.Risultati immagini per ‫حجاریان‬‎

عضو اسبق شورای شهر تهران که در مقابل این ساختمان ترور شد در این نامه نوشته است: خواهشمند است موضوع نام‌گذاری مکانی از شهر به‌نام اینجانب را از دستور کار خارج نمایید. این امر حاشیه‌هایی را علیه شورا به دنبال خواهد داشت؛ ضمناً این ناچیز بسیار کمتر از آن است که جز نامی بر گوری به ‌نامش ثبت شود.


وکیل دانش‌آموزان شین آبادی: بودجه درمان دانش‌آموزان شین‌آبادی را ندادند


جعبه‌سیاه «آسمان» به فرانسه می‌رود

رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت که امکانات کشور به‌گونه‌ای است که امکان دریافت اطلاعات از جعبه‌سیاه هواپیمای سقوط‌کرده وجود ندارد.

به گفته وی قرار است جعبه‌سیاه به فرانسه ارسال شود و تیمی از ایران به همراه آن به فرانسه سفر کند.»/میزان



علی مطهری: جمهوری اسلامی حجاب را برای خیر دنیا و آخرت اجباری کرد

علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی درباره حجاب اجباری در ایران گفت: اگر جمهوری اسلامی بر پوشش اسلامی تأکید دارد، برای این است که خیر دنیا و آخرت مردم خود را می‌خواهد و نسبت به سعادت اخلاقی و روحی مردم خود نیز احساس مسوولیت می‌کند.

Risultati immagini per ‫حجاب اجباری‬‎

وی تاکید کرد: ظاهر قضیه این است که می‌خواهیم در داشتن روسری آزاد باشیم. بعید است این روسری نیم‌بند، که فلسفه پوشش اسلامی را هم تأمین نمی‌کند، آنقدر مزاحم باشد که افرادی بخواهند برای حذف آن خود را به خطر اندازند.اما هدف بالاتر از این حرف‌هاست و آن این است که بعد از حذف روسری نوبت به پوشش‌های دیگر می‌رسد تا به نقطه آخر، یعنی خیابان‌های اروپا و آمریکا و شمال تهرانِ زمان رژیم گذشته، برسیم.

این نماینده مجلس در ادامه مدعی شد که کسانی که سنگ حجاب اختیاری را به سینه می‌زنند باید بدانند که زنان ما پوشش اسلامی را انتخاب کرده‌اند و آثار بی‌حجابی را بهتر از مردان می‌دانند. اینکه گفته می‌شود شهید مطهری با حجاب اجباری مخالف بود سندیت ندارد./اعتماد

 


جهانگیری: جواب کارهای احمدی‌نژاد را بدهید وگرنه موتورم را روشن می‌کنم

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در پاسخ به منتقدان دولت گفت: برخی می‌گویند وقتی رشد اقتصادی منفی بود و تورم ۳۵درصد خوب بود ولی حالا که تورم را کنترل کرده‌ایم و رشد هم مثبت شده بد است و دولت کاری نکرده است.

Risultati immagini per ‫اسحاق جهانگیری‬‎
او که در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور سخن می‎گفت درباره احمدی‌نژاد افزود: من راجع به دوره بد گذشته کشور خیلی صحبت کرده‌ام؛ اما از مقطعی توصیه شد که سکوت کنم و من هم گفتم چشم.اما الان سر تا پایین حکومت را به بحث گرفته‌اند و می‌گویند انتخابات زودهنگام و بدون مهندسی برگزار شود.
معاون رییس جمهور در ادامه تاکید کرد: وقتی نگذاشتید اقدامات او گفته شود [الان] باید به این حرف‌ها جواب بدهید؛ البته اگر لازم باشد من موتور را مجدداً روشن می‌کنم.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »