قطب دراویش گنابادی حصر شد

زیتون– نورعلی تابنده (مجدوبعلی‌شاه)٬ قطب دراویش گنابادی٬ حصر شد.

نورعلی تابنده٬ در یک پیام ویدئویی خبر داد که نمی‌تواند از خانه بیرون بیایید٬ اما در منزل آزاد است.

طی ماه‌های گذشته دراویش گنابادی به حضور ماموران امنیتی در اطراف منزل قطبشان و ایجاد محدودیت در فعالیت های روزانه او اعتراض داشتند.

۱۵ بهمن ماه دراویش گنابادی با تجمع مقابل منزل نورعلی تابنده٬ به گفته خودشان٬ از حصر او جلوگیری کردند.

اما تجمع ۳۰ بهمن دراویش که  ابتدا مقابل کلانتری ۱۰۲ پاسداران اعتراض به بازداشت یکی از دراویش به نام نعمت‌الله ریاحی آغاز شده بود و به خیابان‌های اطراف کشیده شد؛ با خشونت سرکوب شد.

سعید منتظرالمهدی٬ سخنگوی نیروی انتظامی٬ اول اسفندماه امسال خبر داده بود که بیش از سیصد تن از دراویش گنابادی را دستگیر کرده‌اند.

محمد راجی٬ از دراویش گنابادی که طی درگیری‌های خیابان پاسداران دستگیر شده بود در دوران بازداشت درگذشت و شبانه دفن شد.

پیشتر محسنی‌اژه‌ای٬ سخنگو و معاول اول قوه قضاییه٬ اعلام کرده بود که یک نفر دیگر از دراویش نیز طی درگیری‌های اسفندماه امسال در خیابان گلستان هفتم پاسداران کشته شده است.

طی روزهای گذشته همچنین فیلم‌ها و عکس‌هایی از«ضرب و جرح» شدید دراویش بازداشت شده و گزارش‌هایی درباره «شکستگی سر، فک و چند دندان» و وضعیت جسمی نامناسب تعدادی از آنان منتشر شده است.

قوه قضائیه نیز بر مجازات «سریع و خارج از نوبت» دراویش گنابادی بازداشت شده در درگیری‌های خیابان پاسداران تأکید کرده‌ و فرمانده نیروی انتظامی تهران نیز اعلام کرده که راننده اتوبوسی که به گفته مقام‌های امنیتی و قضایی سه مأمور نیروی انتظامی را زیر گرفته و باعث مرگ آنان شده، قبل از پایان سال ۹۶ اعدام خواهد شد.

از همین رو روز شنبه ۸۷ فعال سیاسی و مدنی در بیانیه‌ای تأکید کرده‌ بودند که اخبارمنتشر شده «درباره محاکمه فوری و خارج از نوبت» دراویش بازداشت شده «پیشاپیش اصل استقلال و بی طرفی محکمه را زیر سؤال برده است.»

نورعلی تابنده، قطب سلسله نعمت‌اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی‌است. او پس از پیروزی انقلاب ۵۷ مدتی معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر سازمان حج و زیارت و معاون وزارت دادگستری بود.

نورعلی تابنده پیش و پس از پیروزی انقلاب وکالت چهره‌های سیاسی را به عهده داشته‌است. او پیش از پیروزی انقلاب وکالت آیت‌الله پسندیده، برادر آیت‌الله خمینی و آیت‌الله طاهریکه بعدها امام جمعه اصفهان شد را بر عهده داشت و پس از پیروزی انقلاب وکالت افرادی چون عباس امیر انتظام در کارنامه وکالتش دیده می‌شود.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »