تایید خبر درگذشت طالب بساطی در حبس

زیتون– جلال میرزایی٬‌ نماینده مردم ایلام در مجلس٬ خبر مرگ طالب بساطی را در زندان تایید کرد.

به گفته او بر اساس پیگیری‌هایش، طالب بساطی بعد از ناآرامی‌ها بازداشت شده و بر اثر سکته در زندان فوت کرده است.

۲۱ اسفندماه امسال بی‌بی‌سی فارسی به نقل از منابع آگاه نوشته بود که از اداره اطلاعات ایلام به خانواده طالب بساطی اطلاع داد که فرزندشان در زندان جان باخته واز آنها خواست برای تحویل جنازه مراجعه کنند.

به گفته این منبع بی‌بی‌سی در گواهی فوت این دانشجوی بازداشتی ذکر شده که وی به دلیل «ترومای مغزی» در گذشته است.

جلال میرزایی اما امروز به ایسنا،‌ گفت که طبق پیگیری‌هایی که انجام شده طالب بساطی کارمند اورژانس شهرستان ملکشاهی بوده و بعد از ناآرامی‌ها بازداشت شده است، گویا وی ارتباطاتی هم با خارج داشته است.

این نماینده مجلس افزود چند روزی از بازداشت طالب بساطی گذشته بود که او به زندان منتقل شد و نهایتا یک‌شب در بند عمومی زندان که ۱۸ نفر هم حضور داشتند بر اثر سکته فوت کرده است.

طالب بساطی پنجمین بازداشتی است که طی دو ماه اخیر در زندان در گذشته است.

کاووس سیدامامی٬ سینا قنبری، وحید حیدری و محسن عادلی از جمله بازداشت شدگانی بودند که خبر درگذشت ایشان بر اثر «خودکشی» در زندان٬ طی ماه‌های گذشته مطرح شده بود.

کاووس سیدامامی استاد جامعه شناسی دانشگاه و فعال محیط زیست٬ دو هفته پس از بازداشت در زندان در گذشت. مسئولین قوه قضاییه مرگ او را در اثر خودکشی اعلام کردند.

سینا قنبری٬ وحید حیدری و محسن عادلی نیز از جمله بازداشت شدگان اعتراضات سراسری دی ماه گذشته بودند که بازداشت و به ترتیب در زندان اوین٬‌ بازداشت اراک و زندان دزفول٬‌ خبر مرگشان تحت عنوان «خودکشی» منتشر شد.

پس از انتشار خبر درگذشت بازداشت شدگان حوادث سراسری کمیته‌ای از نمایندگان مجلس خواستار نظارت بر وضعیت زندان‌ها و بازداشت‌گاه‌های کشور شده بودند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »