مشایی بازداشت شد

زیتون– مهران عبدالله٬ وکیل اسفندیار رحیم‌مشایی٬ خبر داد که موکلش بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مهران عبدالله خبر داده است که بر اساس آخرین پیگیری ها اسفندیار رحیم مشایی به علت آتش زدن حکم صادره برای بقایی در مقابل سفارت انگلیس بازداشت شده است.

اسفندیار رحیم‌مشایی پیشتر در اعتراض به محکومیت حمید بقایی «محکومیت او را خواست ملکه انگلیس» خوانده و متن حکم را مقابل سفارت انگلیس آتش زده بود.

دادسرای عمومی و انقلاب تهران پس از انتشار خبر بازداشت رحیم‌مشایی با صدور اطلاعیه‌ای خبر داد که «حسب دستور قضایی بازپرس دادسرای عمومی تهران اسفندیار رحیم‌مشایی توسط مامورین پلیس دستگیر و به منظور انجام تحقیقات بازداشت گردید.»

۲۲ اسفندماه حمید بقایی جهت اجرای حکم صادره به زندان معرفی شد.

پس از تایید حکم دادگاه بدوی حمید بقایی در دادگاه تجدیدنظر استان تهران و قطعیت آن و هم‌چنین ابلاغ حکم صادره، مأمورین پلیس امروز (سه‌شنبه) نسبت به دستگیری و معرفی محکوم‌علیه جهت اجرای حکم صادره از جمله ۱۵ سال حبس و چهل و سه میلیارد تومان جزای نقدی اقدام نموده و به زندان معرفی شده بود.

طی پنج سالی که از پایان دولت دهم می‌گذرد عده‌ای از شاخص‌ترین چهره‌های نزدیک به رییس آن دولت بازداشت٬ احضار و یا محکوم شده اند.
اکبر جوانفکر پیشتر به جرم تمرد از دستور قضایی به ۹۱ روز حبس محکوم شده بود.
حمید بقایی نیز سابقه دوبار بازداشت دارد. بقایی روز یکشنبه ۱۸ تیرماه امسال با قرار وثیقه ۵۰ میلیارد تومانی آزاد شد. او قبلا در خرداد ۹۴ به اتهام «اختلاس» بازداشت و در دی‌ماه همان سال آزاد شده بود.
پیشتر رسانه‌های نزدیک به محمود احمدی‌نژاد خبر از احضار اسفندیار رحیم مشایی به دادسرای فرهنگ و رسانه را داده بودند.
محمدرضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم نیز به زندان محکوم شده بود. او سال ۹۲ به اتهام «ارتشا و تحصیل مال از طریق نامشروع» به پنج سال و ۹۱ روز زندان محکوم شده بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »