دبیر شورای عالی فضای مجازی: ادامه فعالیت تلگرام به صلاح نیست

زیتون– ابوالحسن فیروزآبادی٬ دبیر شورای عالی فضای مجازی٬ اعلام کرد که ادامه فعالیت تلگرام در کشور را «به صلاح» نمی‌داند.

فیروزآبادی در یادداشتی که در وب‌سایت خبرآنلاین منتشر شد٬ نوشت که در ایران٬ برای تلگرام٬ آلترناتیو وجود ندارد و این پیام‌رسان٬ از نظر مهندسی و سطح تکنیکی، شماره یک است.
۲۶ اسفندماه عبدالصمد خرم‌آبادی٬ دبیر کارگروه تعیین مصادی محتوای مجرمانه٬ خبر داده بود که در آستانه‌ی ورود به سال ۹۷، «اتفاق نظر بی‌نظیری بین مسئولین برای قطع تسلط و نفوذ دشمن بر فضای مجازی کشور» ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا او از این تصمیم با عنوان «تحولی عظیم در نجات فضای مجازی کشور» نام برده بود.

این خبر همزمان با سخنان حمیده زرآبادی، نماینده مجلس٬ منتشر شد. او به ایلنا گفته بود: «بنابر اطلاعات موثقی که از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارم، فیلترینگ دائم تلگرام در سال آینده به تصویب شورای‌عالی فضای مجازی رسیده و این سخنان به‌نوعی زمینه‌سازی برای انجام این تصمیم در افکار عمومی است.»

محمدرضا نجفی نماینده مردم تهران در مجلس٬ در خصوص انتشار خبر « فیلترینگ تلگرام به تصویب شورای‌عالی فضای مجازی رسیده است»٬ نیز به ایلنا گفت: «امیدوارم تصمیمی که اخیرا در یکی از مراجع تصمیم گیری برای فیلتر تلگرام گرفته شده است، صحت نداشته باشد.»

روابط عمومی شورای عالی فضای مجازی٬ این مطلب را تکذیب کرد «شورای عالی فضای مجازی مصوبه ای درمورد فیلترینگ تلگرام نداشته است.»

ابوالحسن فیروزآبادی در بخش دیگری از یادداشت خود با اشاره به اینکه «خیلی هوشیارانه ما را به گوشه‌ای برده‌اند» اضافه کرد:‌ «تندروهای داخلی هم با حمایت از بستن توئیتر و فیس‌بوک و … به آنها کمک کرده‌اند.»

این مقام مسئول٬ کانال‌های تلگرام را «نوعی ترویج لمپنیسم» در ایران توصیف کرد و اضافه کرد که آنها با «خبررسانی یک‌طرفه»٬ به‌دنبال «غوغاسالاری و ایجاد فتنه» هستند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ایران با اشاره به این دلایل افزود که «با صراحت می‌گویم ادامه فعالیت تلگرام با وضعیت فعلی به صلاح نیست. البته مشکل ما این است که برای آن آلترناتیو نداریم و باید آلترناتیو ایجاد کنیم».

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »